У стандардној конфигурацији батерија ракетног система АЛАС се састоји од батеријског командног места, логистичког возила и четири лансера.
Батеријско командно место помоћу сопственог радара и оптоелектронског система открива, препознаје циљеве и одређује њихове координате. Командир батерије додељује циљеве сваком лансеру понаособ, објављено је на порталу Министарства одбране.
На сваком лансеру се налази по шест контејнера са ракетама. Контејнери омогућују складиштење ракете у трајању од 10 година без одржавања. На лансеру се налази земаљска контролна станица помоћу које оператер управља лансером, тестира контејнере и ракете, преноси податке о циљу на ракету, лансира одабрану ракету и у завршној фази лета „закључава“ ГСН на одабрани циљ.
Ракета АЛАС има савремену аеродинамичку конфигурацију. Као погон користи стартни мотор на чврсто ракетно гориво и турбомлазни мотор. Максимални домет ракете је 25 километара. Примењен је савремен концепт вођења отпоран на ометање.
У почетној и средњој фази лета примењена је инерцијална навигација која доводи ракету у зону циља, где започиње процес детекција и препознавање циља помоћу ТВ или термовизијске главе за самонавођење (ГСН). У ову сврху се слика са ГСН преноси помоћу оптичког кабла или радио-линка до лансирног возила где оператер врши одабир циљ, после чега ракета прелази у завршни режим самонавођења. Овако конципиран систем вођења са оператором у петљи омогућава велику ефикасност уз минималну могућност „колатералне штете“.
Тренутно се за потребе опремања Војске Србије раде интерна испитивања интеграције контејнера са ракетом АЛАС и припадајућег механичког и електричног интерфејса са платформом Модуларни Огањ. У ову сврху изведено је више опита са успешним лансирањем ракете.