Платформа за те разговоре биће споразум из Вашингтона и око 3,7 милијарди евра инвестиција у изградњу ауто-путева и пруга за повезивање Београда и Приштине, навела је Михајловићева.
Михајловићева у изјави за Танјуг открива да ће се са ДФЦ-ом разговарати о повезивању са Приштином на укупно четири путна правца у дужини од 267 километара.
То су изградња ауто-пута Ниш - Мердаре - Приштина, дугог 100 километара, изградња ауто-пута Бујановац - Кончуљ - Гњилане - Штрпце од 78 километара, затим брза саобраћајница Рашка - Јариње - Косовска Митровица на 61 километар, као и рехабилитација пута Рибариће - Брњак - Зубин Поток у дужини од 28 километара.
Процењује се да ће за те пројекте бити потребно између 2,18 и 2,73 милијарди евра.
Михајловићева истиче да ће у фокусу бити наставак финансирања ауто-пута од Ниша до Мердара и Приштине, за шта треба обезбедити још више од 750 милиона евра, као и изградња пруге на том правцу.
„Путеви и пруге за повезивање Београда и Приштине је наша основна платформа, а сигурно да ћемо разговарати и финансирању регионалних пројеката, као и о женском предузетништву“, рекла је Михајловић.
Када је реч о железничком повезивању, предвиђени пројекти за разговор су пруга Београд - Ниш у дужини од 240 км, за који су у току припремне пројектне активности са кинеским партнерима (ЦРБЦ), а вредност је око 2,1 милијарди евра.
Такође, планирано је да се ради пруга Дољевац - Куршумлија - Мердаре од 87 км, за шта је потребно око 980 милиона евра.
Затим, у плану је и правац Мерадаре-Приштина у дужини од 43 км уколико се на том делу буде градила нова пруга од Мердара-преко Прилужја до Приштине (јер од излаза из тунела Мердаре недостаје пруга).
Такође, пруга Приштина - Косово Поље - Ђенерал Јанковић - граница са Северном Македонијом од 70,8 км.
Михајловићева подсећа да је за прву деоницу ауто-пута од Ниша до Плочника у дужини од 33 км обезбеђено финансирање и да ће тендер бити објављен крајем октобра, а да ће радови почети следеће године. Та деоница је вредна 225 милиона евра.
Наводи да ће се са ДФЦ-ом преговарати о финансирању друге деонице од Плочника до Мердара и даље ка Приштини, као и да је укупна вредност целог ауто-пута око милијарду евра, тако да је потребно обезбедити додатних више од 750 милиона евра.
Напоменула је да тек треба да се заврши пројектно-техничка документација.
Када је у питању пруга, Михајловићева каже да је на делу од Ниша до Мердара просечна брзина свега 30 км на сат и да и ту треба завршити документацију и видети стање пруге од Мердара до Приштине.
Михајловићева истиче да ће те инвестиције дати импулс развоју целог региона.
Каже да ће се разговарати и о отварању авиолиније између Београда и Приштине и да ће наша страна учинити све да на њој лети Ер Србија а не друге авио-компаније.
Министарка истиче да у Србију не долази само ДФЦ, већ и америчка влада, с обзиром на то да је тај фонд део америчке владе.
Тај долазак није само реализација споразума из Вашингтона већ и гаранција да ће се договорени инфраструктурни пројекти реализовати, рекла је Михајловићева и истакла да све то представља могућност да се повећа стабилност целог региона.
Како каже, долазак ДФЦ-а и америчке владе је прекретница у у билатералним односима Србије и САД и нови импулс у развијању тих односа, који су „некада били горе, некада доле“.
„Циљ је да коначно ставимо економију испред свих других прича које су постојале и сада постоје. Наравно да не можемо да заборавимо прошлост, али морамо да се развијамо и да би наш народ остао да живи на КиМ и да бисмо ми као регион ишли напред. Нама је потебна ова врста инвестиција и то од једне од најјачих сила света, а то је САД“, нагласила је Михајловићева.