Почиње 23. Панчевачки џез фестивал

Вокал и композиторка Ирина Карамарковић и израелски пијаниста Гај Минтус наступиће вечерас у Културном центру Панчева на отварању 23. Панчевачког џез фестивала.
Sputnik

Користећи аплаузе, пуцкетања прстима, битбоксовање, уз препознатљив свирачки стил на клавиру, Минтус на концертима звучи попут комплетног бенда креирајући маштовит сценски перформанс.

Његов концерт је планиран треће вечери фестивала, али ће свирати вечерас уместо италијанског бандонеонисте, пијанисте и композитораДанијелеа ди Бонавентуре, чији је наступ одложен због пандемије.

Промене на фестивалу диктира пандемија

То није једина промена у програму овогодишњег фестивала узрокована сложеним условима и ограничењем путовања у појединим европским земљама, те ће тако уместо интернационалног састава аустријског саксофонисте Волфганга Пушнига „Фулсоме X“ сутра бити приказан документарни филм о Ирини Карамарковић.

Ирина Карамaрковић ће наступити вечерас од 19 сати са музичарима из Београда — гитаристом Братиславом Радовановићем, саксофонистом Душаном Петровићем, басистом Браниславом Радојковићем, бубњаром Феђом Франклином.

Дуо Хаџиманов—Дедић

Друге фестивалске вечери, у планираном термину (од 19 часова) публика ће слушати дуо реномираних џез пијаниста — Васила Хаџиманова из Србије и Матије Дедића из Хрватске.

На затварању 23. Панчевачког џез фестивала, 7. новембра, од 19 часова свираће аустријски музичари — пијаниста Давид Хелбок и трубач Лоренцо Раб, који су своја заједничка музичка интересовања овековечили на албуму „What’s next“ из 2014. године, да би сарадњу наставили низом живих наступа.

Хелбок, пијаниста напетог и оштрог, али и мелодичног стила, и еклектични Раб, који мајсторски пролеће кроз историју џез трубе до авангарде савременог доба, представљају идеалан концертни спој, истичу организатори панчевачког фестивала.

Манифестацију ће затворити нишки састав „Еyот“, који 12 година гради успешну интернационалну каријеру.

У маниру построка

Дејан Илијић на клавиру, Слађан Миленовић на гитари, басиста Марко Стојиљковић и бубњар Милош Војводић заједно су од првих дана бенда и доследно се држе музичких идеја због којих су постали препознатљиви, а то су скандинавска пијанистичка школа на трагу Есбјорна Свенсона, мелос балканских земаља, суптилне динамичке градације у маниру построка и пажљиво уклопљени непарни ритмови.

Коментар