Друштвена дилема која узнемирава свет: Да ли се навикавамо да будемо контролисани

Зашто је филм „Друштвена дилема“, недавно емитован на „Нетфликсу“ узнемирио духове широм света? Шта смо захваљујући овом филму ново сазнали о феномену друштвених медија и њиховом утицају на свест савременог човека?
Sputnik

Имамо ли разлога да се плашимо вештачке интелигенције, да ли поред пандемије влада и основан страх од инфодемије, да ли се - услед свега тога – убрзано навикавамо да будемо праћени и контролисани – нека су од питања о којима у „Орбити културе“ разговарамо са психологом Биљаном Ћулафић и стручњаком за информационе технологије Здравком Јанковићем.

Може ли посматрачево „добро око“ да види на сликама и оно што уметник скрива и зашто је управо такав сусрет посматрача и уметничког рада циљ његовог сликарства – за Спутњик открива Мате Ђорђевић, сликар чија је изложба нових радова ових дана отворена  у Кући легата.

Шта нам о паралелном али важном току светског филма (у односу на мејнстрим) открива обимна монографска студија „Естетика авангардног и експерименталног филма“ управо објављена у издању ФЦС, која доноси детаљан преглед недовољно познате историје авангардног и експерименталног филма , али и културолошко и родно читање филмске уметности – разговарамо са ауторком студије проф. др Иваном Кроња. 

О новом роману „Остаци света“, првом чија је доминантна тема Јасеновац, а у ком аутор приповеда о трагичној судбини човека од Шпанског грађанског рата до НАТО бомбардовања Југославије, разговарамо са његовим аутором, писцем Игором Маројевићем.

Да ли је новија клавирска музика панк 21. века и какав нам звук доноси компилација „Клавирско небо 3“ питамо музичког уредника овог пројекта, Ивана Лончаревића.

Друштвена дилема која узнемирава свет: Да ли се навикавамо да будемо контролисани
Коментар