Више од 40 руских предузећанашло се на мети нових америчких санкција, а међу њима и око десет авио-компанија. С тим у вези важно је подсетити да је средином децембра у Иркутску свој први лет извео авион МС-21 у који су уграђени мотори ПД-14, произведени у Русији. Поставља се логично питање: да ли су америчке санкције против корпорације „Иркут“, која производи поменути авион, пука случајност?
МС-21 ће бити конкуренција америчким авионима „Боинг“, као и европским „Ербас“. Називају га магистралним авионом 21. века. Русија може заменити стране авионе летелицама домаће производње када започне серијска производња авиона МС-21, а чини се да је у томе тајна нових санкција. Нова ограничења имају за циљ да наштете том пројекту, да га успоре. Америчка страна рачуна да ће због ограничења руским предузећима бити много теже да сарађују са америчким добављачима делова, јер ће они морати да добију дозволу од америчких власти да тргују са руским компанијама са „црне листе“.
Ово није први пут да је руски „авион 21. века“ на мети САД. Прво су престали да испоручују композитне материјале, али Русија је пронашла решење за то. Међутим, рок за завршетак пројекта се померио. Првобитно је планирано да се масовна производња покрене 2017. године, али су се планови морали променити због притиска Вашингтона. Међутим, авион сада користи руске моторе, а Вашингтон на све начине покушава да успори пројекат како би продао што више својих авиона и делова. Због тога стално смишља нове смицалице.
Сигурно је да Америка не може да утиче на руске војне авионе, јер се за њих одавно не користе страни делови. Закључује се да „војним санкцијама“ САД прикривају непоштену конкуренцију, али да им то лоше иде.
Подсетимо, руски путнички авион МС-21-310 („Магистрални авион 21. века”), у који су уграђени руски мотори ПД-14, извео је свој први лет 15. децембра.
МС-21 је цивилни авион који ће бити предвиђен за летове на удаљености до 6.000 километара. Основна верзија авиона МС-21-300, која има уграђен амерички мотор PW1400, тренутно пролази сертификациона тестирања. Претпоставља се да ће купци моћи да одаберу који мотор ће авион имати. Планирано се да се у будућности направе и верзије авиона МС-21-200 (од 132 до 165 места) и МС-21-400 (до 250 места).