„Бусплус одлази у историју“: Сутра тендер за новог партнера

Међународни тендер за наплату карата и управљање возилима јавног превоза у Београду биће расписан сутра, најављено је на конференцији у Старом двору на којој је речено да ће се нови партнер бирати на период од 13 година.
Sputnik

Рок за пријаву на тендер је 25. фебруар, а биће спроведен по моделу јавно-приватног партнерства којем је претходила студија о јавном превозу у главном граду коју је израдио Саобраћајни факултет Универзитета у Београду.

У оквиру те студије извршена је анализа постојећег стања система и дати предлози како да се кроз нови уговор обезбеде већи приходи од наплате карата, а систем унапреди и модернизује у складу са развојем технологије, преносе „Новости“.

Бусплус одлази у историју

„Од сутра Бусплус одлази у историју. Тражићемо партнера штитећи интересе Града“, рекао је заменик градоначелника Горан Весић и додао да је Град прихватио све сугестије Саобраћајног факултета.

Весић је појаснио и да новим уговором, у односу на претходни, предвиђен мањи проценат накнаде за приватног оператора од максималних 7,92 одсто уместо 8,53 одсто.

„Да је у претходном уговору накнада за приватног оператора спроведена по нижем проценту Град Београд би уштедео 3.459.119 евра“, рекао је Весић и додао да су за тај новац могла да се изграде два вртића.

Весић је додао и да осим мање провизије, предвиђен и лимит на зараду приватног партнера и додао да, уколико приходи од продаје карата пређу 900 милиона динара месечно, приватни партнер неће моћи да добије више од три одсто провизије.

Како је речено, од новог партнера очекује се и већи обим услуге - већи број возила (2.151 у односу на 1.853), већи број контролора (300 контролора у односу на 200), већи број продајних места за допуну карата (минимум 1.500 у односу на 800), као и дуже радно време места за издавање персонализованих картица.

Могуће плаћање мобилним телефоном

Такође, очекује се унапређење функционалности система и опреме - могућност плаћања мобилним телефоном путем апликације којом ће бити могуће и информисање путника у реалном времену о застојима, променама, изменама реда вожње, као и слање обавештења везаних за истицање, допуну или валидацију персонализоване или неперсонализоване картице.

Већи број контролора

У новом уговору предвиђено је и да у случају потребе за већим бројем контролора, Град може самостално да их ангажује чиме се, како је речено, постиже далеко већа флексибилност и оптимизација целог система.

Осим тога, предвиђено је да приватни партнер учествује у додатним трошковима у случају ангажовања додатних контролора у истом проценту као што је и проценат накнаде од прихода од продаје карата, за разлику од пре када није постојала могућност додатног ангажовања контролора због чега је, напоменуто је, Град трпео велике губитке.

Градски секретар за јавни превоз Јовица Васиљевић каже да се од новог партнера очекује модернизација система у складу са развојем технологије.

Граду је по истеку уговора предата опрема која је иницијално имплементирана пре 10 година. У новом уговору је дефинисан период важења од 13 година и уводи се обавеза замене опреме која је из било ког разлога нефункционална - квар, оштећење или слично, рекао је Васиљевић.

Тиме се, додао је, очекује да ће се за период трајања уговора целокупна опрема у потпуности заменити и да ће у тренутку завршетка уговора Град имати на располагању технолошки функционалан систем са савременом опремом.

У септембру ове године истекао је десетогодишњи уговор који је Град Београд имао са фирмом „Апекс солушн“ која је направила Бусплус систем за наплату карата и управљање возилима у јавном превозу у престоници, али је због епидемије корона вируса уговор продужен до завршетка процеса избора новог партнера у складу са законом.

Коментар