Русија у пет земаља најмање зависних од глобалних интернет-платформи

Русија је ушла првих пет земаља најмање зависних од глобалних интернет-платформи, а међу државама са високим нивоом интернет корисника – међу прве две, саопштила је Руска служба за надзор у области комуникација, информационих технологија и медија (Роскомнадзор).
Sputnik
Роскомнадзор је чињеницу да Русија заузима друго место међу државама са високим бројем интернет-корисника (преко 75 одсто становништва) објаснио тиме да она има сопствене квалитетне сервисе – веома су популарни домаћи претраживач и друштвене мреже.

Истраживање федералног државног унитарног предузећа „Главни центар за радио-везе“ (део Роскомнадзора) је обављено како би се објаснило у којој мери су стране интернет-платформе (углавном америчке) продрле у медијске просторе других држава, колики проценат становништва их користи и у којој су мери Руси зависни од њих.

Путин: Русији су потребне сопствене интернет плaтформе

Анализирано је коришћење Фејсбука, Гугла, Инстаграма, ТикТока, Јутјуба и Твитера у 24 земље са различитим бројем становника, географским положајем и степеном продора интернета.

„Релативно ниско место Руске Федерације на листи зависности медијског простора од глобалних интернет-платформи условљено је постојањем домаћих сервиса и њиховој популарности међу руским корисницима“, наведено је у истраживању Центра.

Истовремено, аутори истраживања истичу да ће се при смањењу броја Јутјуб корисника у Русији до 49 одсто (тренутно 70 одсто), показатељ зависности руског медијског простора од глобалних интернет платформи смањити са 0,41 на 0,36.

„С тим у вези, медијски простор Русије постаће најмање завистан од глобалних интернет-платформи у поређењу са проучаваним државама (са изузетком Кине и САД)“, саопштио је Центар.

Са своје стране, Роскомнадзор наводи да је Јутјуб за сада незаменљив због одсуства директног конкурента у Русији.

„Појавом траженог пандана зависност Руса од страних интернет-платформи ће се још смањити“, наведено је у саопштењу руске службе.

Како је наведено у истраживању, међу одабране 24 земље, осим Кине и Сједињених Америчких Држава, нема земаља чији медијски простор не зависи од глобалних онлајн-платформи.

Прочитајте још:

 

Коментар