Када ће ђаци поново у школске клупе?

Министар просвете, науке и технолошког развоја Бранко Ружић изјавио је да није реално у овом тренутку прогнозирати када ће се ученици вратити у школске клупе.
Sputnik

Он је додао да ће коначну одлуку о томе донети Кризни штаб.

"Епидемиолошка ситуација се прати интензивно и свакодневно, у сарадњи са надлежним институцијама и органима. У складу са променама ситуације предузимаћемо одговарајуће мере, а коначну одлуку ће, као до сада, доносити Кризни штаб", рекао је Ружић у новогодишњем интервјуу за Телеграф.

Навео је да је поносан и захвалан свој деци и наставном и ненаставном особљу на, како истиче, изузетној дисциплини и посвећености да свако дете добије адекватно образовање, а да школе остану место где се корона вирус не шири.

Рекао је да је број оболелих ученика од корона вируса био између 0,4 и 0,5 одсто, док код запослених, наставног и ваннаставног особља, није прешао пет одсто што је, истиче, доказ дисциплине и поштовања превентивних мера.

Министар је рекао да није било значајнијег броја ученика и наставног особља који су кажњени због непоштовања мера и истакао да су сви били посвећени и одговорни у првом полугодишту, те оценио да је ранији календар распуста добра одлука да се сачувају сви у васпитно-образовном систему.

Упитан шта је "рак рана" основног и средњег, а шта највећи проблем у високом образовању, Ружић је одговорио:

"Не видим такозване ''рак ране'' било ког нивоа образовања. Сматрам да је то један од најважнијих система у свакој држави, па и у нашој и да ћемо већ започетим реформама свакако унапредити читав систем образовања у Србији на начин који ће кореспондирати са вредносним одредницама свих модерних држава".

Када су у питању предшколске установе, Ружић је рекао да се ситуација редовно пратила и да ни у једном моменту вртићи нису били претрпани, те да је број васпитача у њима увек био довољан.

"Познато је и да се вирус код најмлађих не задржава, нити је у тој мери опасан као код старијих", рекао је Ружић и оценио да би било контрапродуктивно затворити вртиће јер су, додаје, предшколске установе корен васпитно-образовног процеса, стицања елементарних радних навика и социјализације.

Прочитајте још:

Коментар