По богатој понуди уметничких, акционих, документарних остварења, која потписују нека од највећих руских редитељских имена, нема сумње да ће руска кинематографија пружити увид у високе уметничке домете, али и иновативне технике своје филмске индустрије.
Упркос пандемији која је свакој националној филмској индустрији, па и руској, задала тежак ударац, за 2021. годину у Русији је планирано неколико премијера које ће без сумње привући љубитеље седме уметности широм света.
„Чернобиљ“
Након серије „Чернобиљ“ у продукцији ХБО-а 2019. године, стиже нам филм који говори о херојству у Чернобиљу. Глумац Данила Козловски познат као један од актера серије „Викинзи“ овога пута нашао се у улози редитеља катастрофе која је обележила 20. век.
Филм прати тројицу ликова: ватрогасца, инжењера и рониоца од којих сваки ризикује свој живот борећи се против последица експлозије у нуклеарној електрани. У главним улогама, поред Козловског налазе се и Филип Авдев и Оксана Акиншина позната по улогама у шпијунском филму „Борнова надмоћ“ и научно-фантастичном остварењу „Спутњик“.
За разлику од руских потоњих филмова о Чернобиљу попут уметничке драме „Невине суботе“ Александра Миндадзеа и америчке хит серије, Козловски је направио херојски акциони филм, високог буџета, чија је премијера заказана за април 2021. године.
„Ми“
Анти-утопија и друштво пост-информационе ере теме су многих савремених филмских и телевизијских остварења, почевши са хит серијом „Црно огледало“ до дуго ишчекиваног филма „Ми“. Радња филма заснованог на чувеном роману Јевгенија Замјатина, одиграва се 200 година после Великог рата. Остаци становништва живе у савршеној држави у којој, упркос ауторитарном систему серијских бројева, униформи и стаклених кућа, владају срећа и хармонија. Борба за осећања, импулсе људскости и страст, борба за очување последњег бастиона човечанства на земљи окосница је фима редитеља Хамлета Дуљана.
Прича Јевгенија Замјатина послужила је Џорџу Орвелу као инспирација за чувену анти-утопију „1984“, као и за многе потоње романе, филмове и серије.
„Фау-2. Бекство из пакла“
После огромног успеха филма „Т-34“ о совјетским војницима који су истоименим тенком побегли из немачког концентрационог логора, стиже „Фау-2. Бег из пакла“, филм који тематизује бекство совјетског пилота из логора у време рађања нацистичке ракетне технологије.
Осим што ће то бити прави војни спектакл, овај филм показаће нам историју из другачијег угла и представити стварање једне од првих балистичких ракета произведених у Немачкој за време Другог светског рата, Фау-2, која најављује почетак ракетне трке током Хладног рата.
Режију потписује Тимур Бекмамбетов познат по серијалима „Ноћна стража“ и „Дневна стража“, а који је светску славу стекао и по форматима за гледање на мобилном телефону. Како би се млађој публици приближио жанр војне акције, после премијере и овај ће филм бити доступан у неколико формата.
„Петрови у грипу“
Ова апсурдна трагикомедија говори о породици провинцијског аутомеханичара Петрова која се разболела од грипа, а њихова борба и није баш уобичајена.
Филм је заснован на роману Алексеја Салникова „Петрови у грипу и око њега“, добитника награде НОС и „Национални бестселер“ који садржи многе паралеле са „Уликсом“ Џејмса Џојса, али и другим револуционарним романима с почетка 20. века.
Редитељ филма Кирил Серебреников, познат по филму „Лето“ спада у ред руских филмских редитеља који модернистичку естетику књижевности, музике и поп културе покушава да пренесе у свет кинематографије. Кирил Серебреников награђен је у Кану 2016. године за филм “(М)ученик”, а нашој публици представио се и као позоришни редитељ на фестивалу „Битеф“, 2002. године поставком драме „Пластелин“ Василија Сигарева и 2015. са неконвенционалном режијом „Мртвих душа“.
„Мајор Гром“
Радња филма „Мајор Гром“ заснива се на етаблираном стрипу о полицијском мајору из Санкт Петербурга познатог по продорном карактеру и непомирљивом односу према злочинцима свих врста.
Филм је адаптација „Доктора куге“, прве књиге из стрип серијала, о лову на мистериозног манијака који брутално располаже корумпираним лекарима, бизнисменима и владиним званичницима. У стрипу је главни негативац милијардер, власник велике друштвене мреже који своје садистичке склоности скрива од јавности.
Комбинујући мрачну естетику са натуралистичким, па и фантастичним елементима, овај филм представља један од највећих и најинтригантнијих руских филмских пројеката 2021. године.
„Откини и баци“
На руској благајни 2019. године незапажено је прошао дебитантски филм Кирила Соколова “Зашто једноставно не умреш!“, апсурдна, насилна црна комедија која истражује генерацијски неспоразум између оца и деце. Међутим, када се годину дана касније појавио на западним платформама за стримовање, филм је стао на радар водећих критичара енглеског говорног подручја, који су га упоредили са најбољим делима Гаја Ричија, Квентина Тарантина и Серђа Леонеа. Отуда није изненађујуће што се другом филму овог редитеља поклања све већа пажња.
„Откини и баци“ представља наставак филма “Зашто једноставно не умреш”, с тим што се у Соколовљевој дебитантској слици свађа водила између мушкараца (оца породице и дечка његове младе ћерке). Овога пута у средишту приче је сукоб између три генерације жена из исте породице.