Потписан уговор, изградња метроа почиње крајем године, неће бити гужви током градње

Министар финансија Синиша Мали потписао је данас, у име Владе Републике Србије, Меморандум о разумевању за пројекат „Београдски метро“ и најавио да ће крајем године почети изградња прве линије београдског метроа од Железника до Миријева.
Sputnik

Мали је, након потписивања заједничког меморандума о изградњи београдског метроа између Владе Србије, града Београда, кинеске компаније „Пауер Чајна“ и француских компанија „Алмстом“ и„Ежис рејл“, рекао да су тим споразумом дефинисана права француских и кинеских компанија које ће радити на изградњи метроа, преноси Танјуг.

Каже да ће Французи радити на електромашинског делу, док ће Кинези изводити грађевинске радове.

Мали је нагласио да коначно почиње да се остварује вишедеценијски сан и да ће крајем године почети изградња депоа на Макишком пољу, чиме креће градња прве линије од Железника до Миријева у дужини од 21,3 км, са 21 станицом.

Додао је да ће друга линија ићи од Миријева до Земуна у дужини од 19,2 км и да ће имати 20 станица, као и да се ради на концепцији треће линије која ће повезати са БГ возом делове које неће покрити прве две линије.

Мали је подсетио да је крајем прошле године са француском владом потписан споразум о обезбеђивању 454 милиона евра за прву линију метроа.

Прва линија београдског метроа готова 2028. године

Заменик градоначелника Београда Горан Весић најавио је данас да ће прва линија београдског метра бити завршена 2028. године.

„Када завршимо 2028. метро и проширење БГ воза и спојимо га са Панчевом и када завршимо 50 км за трамваје, наш основни подсистем биће шински, значи еколошки“, рекао је Весић.

Истакао је да град више неће куповати аутобусе на дизел.

„За неколико дана биће расписан тендер за куповину 100 зглобних аутобуса на природни гас. И до 2028. ћемо сваке године куповати по 100 таквих аутобуса и нећемо више имати ниједан аутобус на дизел“, навео је Весић одговарајући на питања новинара у Палати Србија.

Каже да ће аутомобилски превоз тада бити само допунски подсистем, док ће шински бити главни, као и да се у центру, али и у деловима предграђа, више неће користити аутобуси на дизел.

Неће бити гужви у саобраћају током градње метроа

Весић је поручио да током градње метроа неће бити гужви у саобраћају.

Каже да ће се машина, тзв. кртица, користити изнад земље само на почетку прве линије, то јест на првих 2,5 километра од Железника до Жаркова, док ће се после радови одвијати под земљом.

„Грађани неће видети ту машину док се буде копала цев, која ће са обе стране имати два тунела. Тако да ће грађани моћи да виде само изградњу метро станица, које морају прво да буду изграђене да би машина могла ту да прође“, рекао је Весић.

Најавио је да ће градске власти током године расписати конкурс за избор архитектонског решење са укупно 41 станицом.

„Наше архитекте ће радити сваку станицу посебно. То ће за наше људе бити велика референца. Идеја је да свака станица буде другачија, као што је то рецимо у Лондону и другим градовима, и да свака станица по изгледу представља тај део града или његову историју, Београда или Србије“, нагласио је Весић.

Београђани ће добити бржи и еколошки чистији превоз

Београђани ће са изградњом метроа добити квалитетнији, бржи и еколошки чистији вид превоза, изјавио је данас министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић.

„Желимо грађанима да понудим бољу и бржу опцију сaобраћаја. Зашто би неко ишао колима и имао проблема са паркингом ако сутра будемо имали најквалитетнији метро у региону. То ће бити само по себи подстицајно“, рекао је Момировић одговарајући на питања новинара у Палати Србија.

Напоменуо је да свакако да не можемо да решимо еколошко питање у Београда ако сваки дан имамо толики број возила у граду, као и да је метро једини начин да побољшамо еколошку ситуацију.

„Имамо партнере који имају пуно искуства у томе и могу да нам помогну“, нагласио је Момировић.

Врло брзо ћемо понудити Београђанима много квалитетнију саобраћајну комуникацију, поручио је министар грађевинарства.

Додаје да ће са метроом бити саобраћајно релаксиран град и очишћен од издувних гасова.

 

Прочитајте и:

 

Коментар