Кратки анимирани филм „Велики робот" започео је нову годину потписивањем уговора о приказивању са HBO Europe. Овдашња публика је имала прилике да га види 1. jануара у оквиру маратона филмова о Џејмсу Бонду, а HBO и Cinemax канали ће га приказивати измеđу дугометражних филмова наредних 18 месеци.
Права на приказивање откупили су и Shot TV и Estet TV који покривају подручје Русије и балтичких земаља.
Лик малог робота настао на салвети
„‘Велики робот’ је настао као пројекат у коме смо желели да опробамо технику фотограметрије за предстојећи дугометражни филм који развијамо. У питању је процес креирања праве сценографије која се затим скенира и дигитално дорађује, тако да је то спој поступка играног и компјутерског филма. Фотограметрија се углавном користи у архитектури, археологији, а ми смо желели да је опробамо на филму”, каже за Спутњик сценариста и редитељ Војин Васовић.
Сам лик маленог робота је најпре настао на салвети у сред једног разговора између Васовића и арт директора студија „To Blink Animation“ Николе Степковића чија је идеја била да направе кратак филм о „великом роботу”.
„Мени је пало на памет да би то могао бити диктафон и да уместо очију има дугмиће за снимање звука. Потрефило се у то време да је продуценткињи Сенки Радивојевић био потребан рад за мастер филм на ФДУ-у и кренули смо заједно да развијамо пројекат”, каже Васовић.
Боримо се за добра сећања
Главни јунак филма је малени робот-диктафон Рец, који покушава да се спријатељи са птицом не би ли му помогла да пресними своју меморију.
„Филм прича о томе колико је важно да се боримо за добра сећања. Малени диктафон Рец на себи има снимљене ружне успомене које га, као и све нас, боле и које не жели да шири даље. Уместо тога, он жели да сними звуке птице које би онда могао да емитује. У доба короне постала је још израженија усамљеност и још важнија добра сећања и добри садржаји које ћемо емитовати себи и другима у ове дане”, истиче Васовић.
Филм се на енглеском зове „Just For The Record" што би колоквијално значило „само да се зна", „само да буде запамћено".
„Остаће у нама и ружна сећања и ратови и усамљености и напуштености, али важно је да се боримо да то не буде најважније што је запамћено”, поручује Васовић.
Тајна успеха филма
Након прошлогодишњих награда за најбољу анимацију у Мумбају и четвороструке награде на фестивалу „Canada Shorts” у Њу Бранзвику, „Велики робот” је недавно освојио другу награду публике и треће место у категорији анимираних филмова из целог света на фестивалу „Anchorage” на Аљасци.
„Филм ће стићи до публике како фестивалске тако и онлајн и телевизијске, што је највећи успех који можемо да очекујемо. Ми тренутно немамо прилике да га пратимо по свету на путовањима и тиме стичемо нове партнере за будуће сарадње, али и овако нам сваке недеље стигне по неки мејл од колега и продуцената који су га видели на неком од фестивала па покушавамо да успоставимо онлајн сарадњу. Нама све то много значи будући да тренутно радимо на још три кратка филма и једном дугометражном. Мислим да свако учешће на великом фестивалу, награда или дистрибуција доприноси јачању слике наше кинематографије и поверења у дела која долазе са наших простора”, истиче наш саговорник.
У студију „To Blink Animation” навикли су да освајају награде по свету, а на питање у чему је тајна, Васовић каже:
„За успешан филм у нашем случају неопходно је окупити пар добрих писаца попут Дуње Петровић, Александре Урошевић, Сефана Тићмија, редитеља са јасном визијом попут Стевана Митровића, Дамира Романова, Анђеле Јоковић па све то промешати са вредним дизајнерским рукама Николе Степковића, Соње Варге, Фелиxа Герарда (и што више вредних руку), дати аниматорима Младену Николићу и Снежани Чубриловић да се све то покрене. Све то умесити уз звуке и музику Владимира Керкеза и Далибора Бекеревића монтирану од стране Марка Ковачевића. Андријану Софранић Шућур увек држати при руци да све иде по плану и када је све готово - пустити у етар”.
Златно доба анимација
Васовић истиче да анимација тренутно пролази кроз своје златно доба.
„Анимација најлакше прелази границе и комуницира са широком публиком. Покренуто је пуно нових студија који упркос пандемији раде без престанка јер се садржај тражи. Онлајн платформе попут Netflix, Amazon Prime, Dizni plus, HBOgo купују анимацију и сами је производе, али је и даље потреба за анимацијом у порасту. За нас је значајно да некако постанемо део свих тих токова и да најпре уложимо у развој сопствених фондова. Филмски центар Србије ради на унапређењу анимације иако смо често на два корака напред па један корак назад. Ове године покренут је први приватни регионални фонд за улагање у анимацију Animond, тако да се надам да ће генерално ствари ускоро кренути на боље и да ће се производити више”, наглашава Васовић.
Студио „To Blink Animation” тренутно припрема дугометражни анимирани филм под радним насловом „Био двапут један краљ" (Twice Upon a Time).
„Већ смо добили подршку Филмског Центра Србије, као и МЕДИА фонда Креативне Европе, а ове године навијамо за подршку Канадског и Луксембуршког филмског фонда. У питању је прича о поверењу између деветогодишње девојчице Нике и њеног оца. Навијамо да кроз пар година принцеза Ника и подвојени краљ не завреде само међусобно поверење, већ и поверење међународне публике”, каже Војин Васовић.
Прочитајте још:
- Трагом нестале песме „Битлса”: Растко Ћирић за „The Rubber Soul” награђен у Калифорнији
- Европски фестивал анимираног филма „Балканима“ од 20. до 25. октобра
- „Маша и Медвед“ међу топ пет најпопуларнијих дечјих садржаја у свету у време пандемије