Напуштени, али не и заборављени: Најбољи совјетски аутомобили /фото/

Најпознатији представници аутомобилске индустрије из периода Совјетског Савеза могу се пронаћи у целом свету. Иако су њихове могућности далеко мање у односу на савремене аутомобиле, љубитељи олдтајмера непрестано трагају за њима.
Sputnik

ВАЗ-2102

На једној аукцији у Америци у марту прошле године појавио се „Жигули“, произведен пре 40 година. Аутомобил је био на продаји заједно са алатом и првом помоћи из времена СССР-а. Аутомобил, познат још под називом „Двојка“, направљен је у Волгоградској области. Нема података када је стигао у Америку, али је добро очуван и прешао је само 27.936 километара. Нови власник је платио за аутомобил 1,4 милиона рубаља (15.590 евра).

Напуштени, али не и заборављени: Најбољи совјетски аутомобили /фото/

ВАЗ-2101

Неколико месеци касније у Великој Британији продавао се још један совјетски култни седан „Копејка“, који је 2020. године прославио пола века. Аутомобил из 1975. гоидне је одлично сачуван, прешао је 104.000 километара. Без обзира што је музејски примерак, његова цена је 300.000 рубаља (3.400 евра).

Напуштени, али не и заборављени: Најбољи совјетски аутомобили /фото/

ГАЗ-21 "Волга"

У Канади се продаје „Волга“, која има Тојотин мотор V6. Аутомобил је 30 година био службено возило КГБ-а при амбасади Бразила, а 1990-их година је враћен у Русију. У Русији му је уграђен Тојотин мотор и рестауриран је у потпуности. За сада није позната његова цена, јер ће бити на продају током лета 2021. године.

Напуштени, али не и заборављени: Најбољи совјетски аутомобили /фото/

ГАЗ-21

ГАЗ-21 није био популаран само у Бразилу, током лета пронађено је неколико десетина  аутомобила на једној од депонија у Саудијској Арабији. Најзанимљивије је то што нико не зна како, зашто и када су тамо стигли. Сви пронађени аутомобили обојени су у плаву боју, прекривени дебелим слојем прашине и немају све делове.

ГАЗ-69

ГАЗ-69 је пронађен у Италији. Возило је увезено у Европу из Русије 1973. године, као нов аутомобил. Како се наводи у огласу теренац „није ударан, није фарбан и није вожен у Русији“. Занимљиво је да је његова каросерија потпуно метална и да има троја врата, у то време су најчешће ГАЗ-69 производили као отворени теренац и да није имао серијску производњу. Садашњи власник овај редак аутомобил цени 530.000 рубаља (5.900 евра).

Напуштени, али не и заборављени: Најбољи совјетски аутомобили /фото/

Нива

Пре неколико месеци у продаји се појавила совјетска „Нива“ у одличном стању. И то не било где већ у Колумбији! Километража аутомобила је импресивна за овај стари теренац, прешао је  више од 250.000 километара. Цена му је више од пола милиона рубаља (преко 5.600 евра).

Напуштени, али не и заборављени: Најбољи совјетски аутомобили /фото/

РАФ-977

У Чилеу је прошлог пролећа пронађен још један представник совјетске аутомобилске индустрије – веома ретки минибус РАФ-977. Ниједна информација о судбини овог аутомобила није позната, али се зна да се недавно вратио у домовину. Купац из Русије купио је минибус за само 70.000 рубаља (780 евра).

Напуштени, али не и заборављени: Најбољи совјетски аутомобили /фото/

ГАЗ-12 ЗИМ

ГАЗ-12 ЗИМ, који је стар 63. године и чија је километража само 50.000 километара, у Русији се продаје по високој цени. Цена аутомобила се може упоредити са новим БМВ-овим кросовером и износи скоро 4 милиона рубаља (око 44.500 евра).

Напуштени, али не и заборављени: Најбољи совјетски аутомобили /фото/

Москвич-2335 (москвич алеко)

Пре извесног времена, у Москви је на продају стављена врло ретка модификација „Москвича“. АЗЛК-2335 је произведен на основу најмасовније произведеног модела АЗЛК – 2141. Аутомобил је дизајниран као „пикап“ и носивост му је 640 килограма. Пуштен је у врло малим серијама између 1994. и 2002. године. Према речима власника у том периоду је било само десет таквих примерака. Његова цена је 900.000 рубаља (10.000 евра).

Напуштени, али не и заборављени: Најбољи совјетски аутомобили /фото/

ВАЗ-2109 (Лада Самара)

Током лета у једној гаражи пронађен је аутомобил познат под именом „Деветка“, који је прешао само 1.150 километара. Аутомобил је произведен специјално за техничког директора Запорошке фабрике аутомобила.

Аутомобил је сачуван у савршеном стању чак има фабричку легендарну боју АвтоВАЗ-а „мокри асфалт“.

Напуштени, али не и заборављени: Најбољи совјетски аутомобили /фото/

Прочитајте још:

Коментар