Филхармонија ће поново бити на окупу, а поред оркестра публика ће моћи да чује и филхармоничаре окупљене у камерним саставима.
„Уз 'Музику свуда', односно концепт слушања снимљених наступа Београдске филхармоније у амбијентима који су сасвим другачији од концертне дворане (продавнице, чекаонице, пословнице, зграде, возила), који се наставља и у 2021, Филхармонија започиње друго полувреме своје концертне сезоне управо фестивалски, јер на тај начин обједињујемо све оне програме који су били 'на чекању', каже за Спутњик директор Београдске филхармоније Иван Тасовац.
Креативност и у ад хок планирању
Тасовац истиче да Габријел Фелц и поред тешких прилика у Немачкој, једва чека да стигне у Србију да би „цела породица била на окупу, додуше у смањеном саставу, као и до сада“.
„Потребно је много више енергије док сте на паузи да задржите форму и одржавате контакт са публиком него приликом припрема програма и концерата. Ми смо се спремили за овај несигурни сценарио када је континуитет концертне сезоне у питању и схватили да морамо да покажемо креативност и у ад хок планирању што никада нисмо чинили у времену пре короне“, напомиње наш саговорник и наглашава да не може корона толико да ограничи број људи у сали колико концерата може Филхармонија да одсвира за своју публику.
Менделсон, Стравински, Малер
Габријел Фелц припрема са оркестром два програма која ће бити изведена у шест термина.
Прво ће то бити „Вече Менделсона“ (4 - 6. фебруара), а дела Стравинског, Малера и Шуберта затвориће фестивал (11 - 13. фебруара).
Публика ће имати прилику да чује и необични дует харфе и обое у делима француских импресиониста (2. фебруар), затим комбинацију дувача и гудача у композицијама Бетовена и Шостаковича (3. фебруар), клавирски трио са виолином и виолончелом Брамса и Менделсона (9. фебруар) и гудачки квартет уз музику Бетовена и Моцарта (10. фебруар).
„Веома смо захвални публици на огромном стрпљењу и подршци, јер у потпуности имају у виду колико је овај период тежак за музичаре и оркестар. Зато смо направили програм овог фестивала познавајући укус наше публике уз бирање оног репертоара који је користан за оркестар и презентацију бројних филхармоничара у камерним саставима који ће демонстрирати своје индивидуално умеће“, каже Тасовац.
Директор Београдске филхармоније напомиње да би одржао своју топ форму, оркестар мора стално да тренира, а када то није могуће, мора да се сналази.
„Начин на који се 'сналазите' показује ниво на коме сте и где желите да идете даље. Ми се надамо да ће нас овај фестивал одвести у амбициозном правцу, како смо увек радили, и да ћемо једном заиста имати фестивал који ће бити тачка сусрета целог света“, наглашава Иван Тасовац.
Прочитајте још: