Процену о азијско-пацифичком региону као најактивнијем тржишту за борбене авионеизнео је угледни часопис „Aviation Week & Space Technology” на основу активности на Аеро-Индија ваздухопловној изложби, одржаној у Бангалору од 3. до 5. фебруара.
Према тој процени, азијско-пацифичке земље ће до 2030. купити 1.500 војних авиона, и то не рачунајући Кину. То је 37,5 одсто укупне светске производње у том периоду.
Сваки четврти међу тим авионима биће ловац, показује процена.
Како се наводи, Индија ће бити највећи купац, са 640 летелица. Следе две Кореје (по 120 летелица), Јапан и Вијетнам (по 100)...
Како процењује тај магазин, 2030. године, азијско-пацифички регион имаће 30,13 одсто свих светских борбених авиона. Друга је Северна Америка са 26 одсто, трећа Европа са 14,29 одсто.
„Тренутно је у азијско-пацифичком региону на делу акумулација оружја. То је једна од економски најдинамичнијих области на свету, фокус је на високој технологији, буџети неких земаља расту, али и трошкови одбране“, каже за „Спутњик“ Вадим Лукашевич, некадашњи дизајнер авиона у „Сухоју“, сада независни експерт за авијацију.
Како додаје, разлог за ужурбано наоружавање је Кина, где економска активност иде руку под руку са војним напретком.
„Кина заправо сама себе снабдева војном опремом. То забрињава друге земље у региону“, наводи Лукашевич.
Међутим, како објашњава, то није једини разлог за наоружавање у овом региону.
„Постоји много конфликата међу земљама региона. Између Индије и Кине, Пакистана и Индије. Ту је и замрзнути конфликт Северне и Јужне Кореје. И Јапан је забринут због војних активности Северне Кореје, чије ракете могу да дођу до њихове територије. Јапан и Кина имају територијалне спорове око појединих острва, као и Јапан и Јужна Кореја. Укратко, све земље у региону имају своје ривале, а све заједно виде Кину као ривала, иако активно тргују и сарађују са Пекингом. Кина, са друге стране, доминира регионом у већини области, па тако и у области безбедности“, каже Лукашевич.
Према његовом мишљењу, војна авијација је веома важна у јачању армија, јер јачање морнарице кроз изградњу ратнх бродова захтева много више времена, али и новца.
Лукашевич каже да ће земље тог региона бирати војне авионе на основу неколико критеријума, као што су однос цене и квалитета, али и услови плаћања и испоруке. Такође, мисли да ће се земље које имају блиске геополитичке везе са САД, одлучити за њихове борбене летелице.
Са друге стране, Руска Федерација је активни добављач авиона у земље тог региона. Главни руски партнери су Кина, Индија и Вијетнам. Обећавајућа тржишта за руске авионе су Малезија, Бангладеш и други, а један од главних извозних адута кад је азијско-пацифички регион у питању су чувени авиони „Сухој“.
Прочитајте још:
- Тајни споразум јапанске и америчке војске: Да ли је потписан и каква је улога Кине
- Објављен план за хладни рат Америке и Кине
- „Узбуркава“ се Јужно кинеско море: Да ли је на помолу оружани сукоб САД и Кине?