Како је „Дара из Јасеновца“ постала жртва сукоба политике и уметности?

Зашто није изненађен чињеницом да је његов филм изостао са листе номинованих за награду Оскар и како је знао да је политички напад на филм заправо био пољубац смрти и крај сваке приче о наградама – за „Орбиту културе“ објашњава редитељ „Даре из Јасеновца“ Предраг Гага Антонијевић.
Sputnik

Да ли је шири избор за награду „Оскар“ (за остварење са страног говорног подручја) очекиван и због чега тај избор одговара ономе што се препознаје као критеријум и политика доделе „Оскара“ од самог настанка награде – разговарамо са Невеном Даковић, теоретичарком филма и професорком на ФДУ.

Писац Владимир Пиштало, којег је Влада Републике Србије именовала за вршиоца дужности управника Народне библиотеке Србије за Спутњик открива каквим све изазовима иде у сусрет, али и да један од њих несумњиво бити покушај постизања договора са Вашингтонском библиотеком о укидању праксе категоризовања српских књига као хрватске литературе.

Да ли заиста стоје иза слогана „портал за који пишу најбољи писци и новинари – ако нисте заборавили да читате“ и зашто верују да је култура најполитичкији фронт - питамо уреднике новог Око портала, Горислава Папића  и Небојшу Грујичића.

О чему говори недавно премијерно приказани филм „Једини излаз“ дебитантско остварење Дарка Николића, сазнајемо од редитеља и једне од његових протагониста, глумице Данице Максимовић.

Ко су гаучоси, по чему су познати и шта им је донело светску популарност, питања су на која одговоре нуди  изложба „Илуструјући Мартина Фјера“, о којој разговарамо са Младеном Савковићем из института „Сервантес“, у чијој је галерији изложба отворена.

О важности постојања укрштених уметничких резиденција из области стрипа у Француској и Србији, а поводом недавно отвореног конкурса – разговарамо са Браниславом Глумцем из Француског института у Србији. 

Како је „Дара из Јасеновца“ постала жртва сукоба политике и уметности?
Коментар