Илон Маск створио „убицу Фејсбука“

Нова „играчка“ Илона Маска зове се „Клаб хаус“ и тежи да буде нова глобална хит друштвена мрежа. Експлодирала је по броју корисника (и вредности њиховог капитала) након што се на њој појавио Маск, па тренутно вреди више од милијарду долара, иако је технички још увек у бета верзији и није широко доступна масама.
Sputnik

Сваки пут кад нешто објави на Твитеру, тржиште одмах подивља. Ове године је накратко послао акције компаније „Гејм стоп“ у небо, а због њега су сви полудели за криптовалутом „догекоин“. Када је написао да „донекле воли ручно рађене поклоне“, вредност „Етси веб“ продавнице, специјализоване за занатске поклоне, скочила је преко ноћи.

Реч је, наравно, о Илону Маску, а „Јутарњи лист“ преноси причу о његовој новој играчки од које је направио „убицу Фејсбука“.

Дакле, Маску је било довољно да на свом Твитеру објави хаштаг „биткоин“ и да вредност те криптовалуте скочи за 14 одсто преко ноћи. Помогло је, наравно, и то што је његова компанија „Тесла“ пре седам дана објавила да је купила биткоине у вредности од 1,5 милијарди долара и да ће ускоро бити могуће купити њихове аутомобиле овом криптовалутом.

А његова нова играчка зове се „Клаб хаус“.

Реч је о донедавно релативно непознатој апликацији која тежи да буде нова глобална хит друштвена мрежа. Наравно, експлодирала је по броју корисника (и вредности њиховог капитала) након што се на њој појавио Маск, па тренутно, пишу светски медији, вреди више од милијарду долара, иако је технички још увек у бета верзији и није широко доступна масама.

Али због Маска, сада сви причају о овој мрежи.
Илон Маск створио „убицу Фејсбука“

То је апликација која све карте баца на звук. Било је, у ствари, питање времена када ће се појавити друштвена мрежа која би се покушала профилисати другачије од Инстаграма, „Тик тока“, Фејсбука и Твитера, а то су пре свега текстуалне, фото и видео мреже, па је „Клаб хаус“ описан као комбинација радија, конференцијског позива, аудио ћаскања и подкастова уживо.

Дакле, нема фотографија, нема видео веза, корисници се придружују каналу по свом избору и слушају уживо некога ко прича или разговара с њима, а трик је у томе што се све одвија уживо, што значи да нема каснијих преслушавање разговора.

Додатни трик је у следећем: да бисте приступили овом Клубу, неко вас мора позвати, што целој причи даје ауру ексклузивности.

Жеља маса да уђу у „Клаб хаус“ након посете Илона Маска толико се повећала да се позивнице продају преко Редита, „Крејгс листа“, и-Беја и „Алиекпреса“ по ценама које тренутно прелазе 60 долара.

Други проблем је што је апликација тренутно доступна само корисницима ајфона. Ако нису позвани, корисници је могу преузети и уписати своје име на листу чекања, док корисници андроида могу само чекати да им се омогући преузимање.

Овај „клуб“ су у марту 2020. године, на почетку пандемије, основали Пол Дејвидсон о Роан Сет (бивши запосленик Гугла), предузетници из Силицијумске долине, а до маја успели су да окупе нешто више од 1.500 корисника.

А онда се на мрежи појавио Илон Маск у једној од соба, модерирајући интервју са Владом Теневом, шефом „Робинхеда“, платформе за трговање акцијама која је недавно била у средишту „скандала Гејм Стоп“.

Мали акционари окупљени путем друштвених мрежа, углавном Редита, купили су велике количине акција Гејм Стопа, америчке компаније за видео игре, како би подигли његову цену и тако нанели милијарде долара штете моћним инвестиционим фондовима који су желели да зараде.

Робинхед је у једном тренутку престао да тргује Гејм Стоп акцијама, штитећи средства, а таква врућа тема, укључујући Маска који је спасио Тенева, довела је до тога да се сви заинтересују за „Клаб хаус“.

Њихов разговор изазвао је такво интересовање да је прекорачен лимит броја корисника „Клаб хауса“, који је преко ноћи постао најпознатији стартап у САД.

А Маск је већ најавио нову бомбу: Жели да интервјуише Владимира Путина у „Клаб хаусу“, који то није одбио.

Илон Маск створио „убицу Фејсбука“

Тренутно имају два милиона корисника и бројне инвеститоре, а то их је довело до статуса „једнорога“ – или процењене вредности од милијарду долара, што их ставља на ниво компанија попут „Ер Бнб“ или Убера.

Између осталог, људе је привукла ексклузивност јер су се, како преноси „Гардијан“, стварни елитизам и потрага за чланством у престижним јахтама или сеоским клубовима прелили у виртуелни свет и друштвене мреже.

И „Клаб хаус“ то мудро користи. Наиме, међу постојећим члановима, пише „Фајненшеј тајмс“, преовлађују оснивачи технолошких компанија и инвеститори, који нису типични корисници друштвених мрежа, попут „Тик тока“, којим доминирају тинејџери и углавном га користе за забаву.

Поред Маска, у клубу се недавно појавио и оснивач Фејсбука Марк Закерберг, а Маск је већ најавио нови долазак, заједно са репером Кање Вестом, контроверзном звездом, и његовом супругом Ким Кардашијан.

Какво је корисничко искуство? Они који су пробали „Клаб хаус“ кажу да се собе за ћаскање бирају и отварају према интересовањима корисника, а најпопуларније су књиге, технологија, посао и здравље. Можете пратити или се придружити собама или разговорима у њима, а најчешће то изгледа као конференција на мрежи – једна особа разговара или интервјуише другу, а остале слушају, а затим се укључују у питања. И баш попут телефонског позива, када се разговор заврши, соба се затвара. Апликација не дозвољава снимање и касније емитовање разговора, али корисници их могу снимити помоћу спољног уређаја и реемитовати на Јутјубу.

Морате бити позвани да се придружите мрежи, али постоје ограничења. Постојећи корисник има право да позове само два нова корисника у првом снимку.

Разлог је једноставан – творци мреже и даље завршавају бета верзију и тек крајем 2021. године отвориће је за цео свет, преноси Недељник.

Коментар