Скандал у Хрватској: Питали децу да ли би пре седели поред Србина, Рома или особе заражене ХИВ-ом

Наставница веронауке из једне основне школе код Ријеке дала је ученицима необичан задатак који је почео да се шири друштвеним мрежама. Она је, наиме, тражила од ученика да одговоре на питање зашто желе, односно не желе да у возу седе поред старијег монаха с Библијом у рукама, хомосексуалца, српског војника из Босне или проститутке из Берлина.
Sputnik

Питање, подељено осмацима, било је исписано на папиру, а хрватски портал „Индекс“ пише да су се на списку нашли и „афричка жена која продаје производе од коже", „Ром који је тек изашао из затвора“, затим „Индијка с једногодишњим дететом“, као и „хрватски тајкун“.

Међу понуђеним особама су и лекар специјалиста за побачаје, компјуторски хакер, Јеховин сведок, турска глумица врло успешна у Холивуду, енглески фудбалер, репер који живи алтернативним начином живота и млади уметник који болује од АИДС-а.

„Укрцаваш се у воз релацији Загреб-Индија. Пут ће трајати седам дана. Путујеш у купеу с још три особе. Замисли да добијеш попис особа које можеш бирати као сапутнике у свом купеу. Особе су следеће“..., почиње задатак учитељице веронауке која је, како се наводи, тражила од деце да наведу три особе с којима би хтели да путују и три особе са којима никако не би желели да путују.

Директорка школе одакле је потекао задатак Сандра Крпан упозната је с наставним садржајем и каже да је затражила изјаву наставнице веронауке.

​Рекла је да је садржај задатка оцењен непримереним иако, како наводи, наставница тврди да је задатак поставила да би ученике научила да не треба да имају предрасуде према људима.

Додаје да се школа на чијем је челу апсолутно залаже за мир, толеранцију и уважавање различитости.

О свему ће, како је најавила, обавестити и Министарство образовања и ријечку надбискупију.

Портал наводи да се овакве вежбе и иначе раде и да се неки од наведених ликова, попут српског војника из Босне и проститутке из Берлина, налазе на листићу који објављује „Практис“, програм финансира од стране Европске уније са циљем спречавања радикализације кроз подстицање критичког размишљања.

Коментар