Руси од септембра граде и Диспечерски центар за железницу у Србији /фото/

Председник Србије Александар Вучић обишао је данас завршне радове на изградњи вијадукта у Бешкој и полагању колосека на вијадукту, у оквиру градње брзе пруге од Старе Пазове до Новог Сада, а компанија РЖД Интернешнел је најавила да ће у септембру почети да гради нови Диспечерски центар за управљање железницом у Србији.
Sputnik

Вучић се током обиласка градилишта интересовао када ће Руси, који изводе радове на тој деоници, почети да граде и најмодернији Диспечерски центар за управљање српским пруграма, а директор РЖД Интернешнел у Србији Мансурбек Султанов најавио је ће уговор за прву фазу пројекта бити закључен у јуну и да ће физички радови кренути у септембру.

Султанов је казао да ће цео пројекат Диспечерског центра, који има више фаза, бити завршен до краја 2023. године, када ће се из новог центра у Макишу покривати цела мрежа спрских пруга.

Вучић је истакао да ће нови Диспечерски центар бити од пресудног значаја за развој српских железница, пошто ће се тако остварити потпуна контрола над желзничким саобраћајем.

"Имаћемо већу уштеду и сигурност, знаћемо које пруге и возови су заузети, имаћемо пуну контролу", нагласио је Вучић.

Председник је том приликом присуствовао и полагању колосека код Бешке, а директор компаније РЖД Интернешнел Сергеј Павлов му је рекао да то ради машина која је веома брза у полагану пруге и назвао је "руским Фераријем".

Обиласку радова је присуствовао и амбасадор Русије Александар Боцан Харченко.

Руси од септембра граде и Диспечерски центар за железницу у Србији /фото/

У оквиру деонице Стара Пазова-Нови Сад гради се и тунел Чортановци за два смера укупне дужине 2,2 километра, као и вијадукт од три километра.

Изградња брзе пруге од Старе Пазове до Новог Сада почела је 2017. године, а укупна вредност радова је нешто већа од 580 милиона долара.

На тој деоници укупно ће бити изграђено 28 објеката, међу којима су галерије, надвожњаци, подвожњаци, потходници, вијадукти и мостови.

Радови на брзој прузи тренутно се обављају на деоницама од Београда до Старе Пазове у дужини од 34,5 километрара на којој раде кинеске компаније ЦЦЦЦ и ЦРИ, као и на релацији Стара Пазова - Нови Сад у дужини од 40,4 километра коју гради руски РЖД Интернешенел.

Руси од септембра граде и Диспечерски центар за железницу у Србији /фото/

Укупна вредност изградње пруге Београд - Будимпешта кроз Србију је око две милијарде долара, а пруга кроз Србију биће дуга око 184 километара.

Пројекат брзе пруге од Београда до Будимпеште је договорен измеду Србије, Кине и Мађарске у оквиру глобалне иницијативе Кине "Појас и пут".

Пруга се неће укрштати са путевима, а од Беогада до Новог Сада моћи ће да се стигне за мање од пола сата.

 

 

 

 

Коментар