Суецки канал ван функције – блокада светске економија /видео/

Вест број 1 свих светских агенција јутрос је била то да је ослобођен теретни брод Евер Гивен који је блокирао Суецки канал.
Sputnik

Од прошлог уторка канал који скраћује морски пут од истока на запад, тако што бродови не морају да оплове цео афрички континент, блокиран је и јутрос још није било познато када ће Суецки канал бити отворен за саобраћај.

Последице због застоја већ су почеле да се осећају, штета се процењује на милијарде долара. Јер, кашњење бродова, чак и ако се редован саобраћај кроз Суецки канал брзо успостави, само је појачало проблем због мањка теретних контејнера, који је евидентиран још прошле године, када је корона пореметила целокупну светску размену роба.

Осим теорија завере, о томе зашто и како се брод, уопште, препречио ових дана су отворене и теме алтернативних праваца пловидбе.

Помиње се северноморски правац, чему, свакако, на руку иде то што Русија има флоту ледоломаца који би могли да ослободе брод ако га лед зароби али и то што су руске власти недавно развој Северног морског пута прогласиле једним од кључних стратешких приоритета државе.

О свим овим темама, као и идеји турског председника Реџепа Таипа Ердогана, да се изгради канал паралелан са Босфором, који би био нова пловна артерија, која би повезала Црно и Мраморно море, у данашњој „Енергији Спутњика“ Јелица Путниковић разговара са економистом, др Владимиром Ристановићем, научним сарадником на Институту за европске студије.

Коментар