Јовановићева је објаснила да Закон прописује да је продавац обавезан да у уговору назначи право на рекламацију у трајању од годину дана, додајући да уколико то није наведено, онда важи законски рок рекламације од две године.
„Купац је у том гарантном року заштићен од свих врста кварова. То је период у коме аутомобил треба да вас служи уобичајено, и ако се деси неки проблем, имате право да изјавите рекламацију продавцу. Ово правило се не односи на приватна лица, већ само на предузећа регистрована за продају аутомобила“, напоменула је Јовановићева.
Она је за Танјуг изјавила да се рекламација подноси писаним путем, мејлом или тако што ће се у просторијама продавца тражити да се евидентира рекламација како би постојао основ за заштиту права купца.
„Продавац је обавезан да одговори писаним путем у року од осам дана од подношења рекламације, што је правило које важи и за сву осталу робу. У првих шест месеци можете тражити замену аутомобила, чак и повраћај новца“, казала је Јовановићева.
Она, међутим, напомиње да се у пракси дешава нешто сасвим друго од онога што Закон прописује.
„У пракси су често потрошачи по овом питању обесправљени, или им продавац гарантује мања права, односно наводи их на то да немају баш сва права по Закону. Мислим да вас продавци најчешће условљавају поправком, без давања других могућности“, навела је Јовановићева.
Осим тога, продавци избегавају своје законске обавезе и тако што купцима уопште не дају праве информације о правима која имају.
„То би требало да буде предмет што чешћих инспекцијских контрола како ова појава не би била редовна, већ изузетак“, истакла је правница Националне организације потрошача.
Прочитајте још: