Сећање на шестоаприлску трагедију: Зашто рукописи ипак горе

Шта је све заувек изгубљено као трајно сведочанство нашег вековног духовног трајања губитком Народне библиотеке на Косанчићевом венцу која је 6. априла сагорела до темеља?
Sputnik

Зашто је у  акцији фашиста названој „Страшни суд“ једна кућа књига  била проглашена за војни циљ, да ли запуштеност места на ком се налазила сведочи да рукописи ипак горе  од наше небриге и недовољним сећањем – о свему томе разговарамо са историчарем и некадашњим управником НБС Дејаном Ристићем.

Каква је тога дана била судбина спорта, нарочито фудбала чије је државно првенство било у току – за Спутњик открива Небојша Јаковљевић, аутор књиге „Фудбалска такмичења Јужних Словена 1873-1941”.

Да је сећање на 6. април био повод бројних уметничких манифестација, посведочила је и изложба „Април 41“ отворена у Дому војске, као и необична поставка стрип-цртача Зографа у Музеју Југославије.

Вест која је изненадила многе да је декретом италијанског министра културе у Италији, после стотину година, престала да важи филмска цензура, за Орбиту културе коментарише  теоретичар филма и филмски критичар Божидар Зечевић.

Зашто је било потребно десет година да се напише књига „Агон и меланхолија. Живот и дело Милоша Црњанског“,  посвећена једном од највећих српских писаца, питамо ауторку ове капиталне недавно објављене студије Горану Раичевић.

Наш гост је један од најпопуларнијих глумаца млађе генерације Никола Ракочевић, који открива шта су у овом тренутку његови највећи професионални изазови.

Сећање на шестоаприлску трагедију: Зашто рукописи ипак горе
Коментар