То се тумачи стварањем залиха, посебно тоалет папира, прошле године, преноси „Индекс“.
„У првом тромесечју ове године тражња за хигијенским папиром је, у поређењу са истим раздобљем прошле године, пала за 8,1 одсто“, саопштио је Савез немачких фабрика папира (ВДП).
То се објашњава чињеницом да су ланци малопродаје прошле године, након несташице папира у продавницама током пролећног затварања због пандемије корона вируса, наручили неуобичајено велике количине папира, које се сада гомилају у складиштима.
„Ради се о касном ефекту паничног куповања тоалет-папира током прошлогодишњег затварања“, стоји у саопштењу ВДП-а.
Произвођачи папира истовремено бележе и 12 одсто мању тражњу за новинским папиром. Произвођачи то повезују са све јачом дигитализацијом медија и чињеницом да многи, док због пандемије раде од куће, не купују новине на киоску.
Истовремено је, због пораста интернет трговине, за шест одсто порасла тражња за картонима за пакете.
ВДП указује на драстични пораст цена целулозе и старог папира, што се повезује са повећаном тражњом за тим сировинама, посебно на кинеском тржишту, преноси Б 92.
Прочитајте још: