Оно што је била тежња сваке године у свету аутомобилизма поновило се и ове године. Нови модели скупих возила распродати су, појединци су спремни да чекају шест месеци на нове моделе који коштају и до 300.000 евра.
Иако нема промоције аутомобила, попусти и разне врсте поклона очекују купце. У удружењу увозника нису оптимистични, али кажу да је ситуација код нас много боља него у окружењу.
„Пошто сајма неће бити, видимо да многи брендови оглашавају сајамске услове који су у овој сезони нешто на шта су купци навикли. Имамо и успорену добављивост нових возила због заустављања производње код појединих произвођача, тако да сам раст продаје у неком проценту не очекујемо“, наводи Александра Граовац, секретар Удружења Асоцијације увозника возила и делова, преноси РТС.
Тржиште је живнуло од како је почео процес рециклаже, кажу у јединој домаћој фабрици аутомобиле „ФЦА Крагујевац“. Купује се више у прва три месеца ове године.
„Тржиште ове године расте у просеку осам одсто, од чега су путнички аутомобили девет одсто, а комерцијална возила пет одсто. Када су физичка лица у питању, повећање продаје је 38 одсто. Ако причамо о 2019. години која није имала ковид, раст је 28 одсто. Многи би помислили да смо изашли из кризе, али ја то не могу да тврдим јер сајма није било и није било апстиненције у куповини у прва три месеца“, указује Борис Чучковић из „ФЦА Крагујевац“.
И даље имамо субвенције за електрична и хибридна возила, за шта је одвојено скоро милион евра.
Чисто електрично возило има субвенцију од 5.000 евра, док хибриди имају половину од тога.
Прочитајте и: