„Произвођачи аутомобила су превазишли пад који су претрпели због вируса корона“, каже Клаус Фолрабе, шеф анкетног сектора у ИФО институту.
Директори у аутомобилској индустрији такође су повећали очекивања у погледу будућег пословања, при чему се тај показатељ повећао на 24,9 поена у априлу са 18,6 поена у марту, наводи се у саопштењу института достављеном Танјугу.
„Произвођачи аутомобила су задовољни и порастом тражње“, додаје Фолрабе, и напомиње да је ту индекс скочио са мартовских 14,4 поена на 36,9 бодова прошлог месеца.
Порасле су, међутим, и неизвршене поруџбине на 43,9 поена у односу на 17,5 поена у марту. Сходно томе, у плану је додатно повећање производње, при чему је тај индикатор напредовао на 47,1 поен са ранијих 44,6 бодова.
Актери у немачкој индустрији аутомобила такође очекују раст извозних послова. Индекс извозних очекивања у априлу износи 30,9 поена наспрам 26,9 поена у марту.
Када је реч о искоришћености производних капацитета, она се повећала са 84,2 одсто у јануару на 91,1 одсто у априлу.
На питање који су узроци ограничене производње, само 13,7 одсто менаџера је у априлу навело као разлог недостатак поруџбина у поређењу са 59,8 процената у истом месецу 2020.
Сада чак 60,4 посто компанија као главни проблем наводи снабдевање репроматеријалом у односу на само 5,8 одсто у јулу 2020. Неколико фабрика електричних возила најављује да ће увести скраћено радно време због недостатка силицијумских чипова.
Упркос добром пословању, аутомобилске компаније планирају мање запошљавање, па чак и смањење радне снаге. То је последица реструктурирања кроз које пролази цела ова индустрија. Амбициозни циљеви ЕУ у погледу емисија, приморавају компаније у овом сектору да улажу велика средства у производњу електричних возила, која је, дугорочно, мање радно интензивна.
Прочитајте и: