Немачка ауто-индустрија „преболела“ корону?

Пословање немачких произвођача аутомобила и њихових добављача знатно се побољшало у априлу у односу на претходни месец. То потврђује податак да је показатељ актуелне пословне ситуације у тој индустрији скочио на 21,6 поена са мартовских 10,7 бодова, достижући највиши ниво од априла 2019. године.
Sputnik
„Произвођачи аутомобила су превазишли пад који су претрпели због вируса корона“, каже Клаус Фолрабе, шеф анкетног сектора у ИФО институту.
Директори у аутомобилској индустрији такође су повећали очекивања у погледу будућег пословања, при чему се тај показатељ повећао на 24,9 поена у априлу са 18,6 поена у марту, наводи се у саопштењу института достављеном Танјугу.
„Произвођачи аутомобила су задовољни и порастом тражње“, додаје Фолрабе, и напомиње да је ту индекс скочио са мартовских 14,4 поена на 36,9 бодова прошлог месеца.
Порасле су, међутим, и неизвршене поруџбине на 43,9 поена у односу на 17,5 поена у марту. Сходно томе, у плану је додатно повећање производње, при чему је тај индикатор напредовао на 47,1 поен са ранијих 44,6 бодова.
Актери у немачкој индустрији аутомобила такође очекују раст извозних послова. Индекс извозних очекивања у априлу износи 30,9 поена наспрам 26,9 поена у марту.
Када је реч о искоришћености производних капацитета, она се повећала са 84,2 одсто у јануару на 91,1 одсто у априлу.
На питање који су узроци ограничене производње, само 13,7 одсто менаџера је у априлу навело као разлог недостатак поруџбина у поређењу са 59,8 процената у истом месецу 2020.
Сада чак 60,4 посто компанија као главни проблем наводи снабдевање репроматеријалом у односу на само 5,8 одсто у јулу 2020. Неколико фабрика електричних возила најављује да ће увести скраћено радно време због недостатка силицијумских чипова.
Упркос добром пословању, аутомобилске компаније планирају мање запошљавање, па чак и смањење радне снаге. То је последица реструктурирања кроз које пролази цела ова индустрија. Амбициозни циљеви ЕУ у погледу емисија, приморавају компаније у овом сектору да улажу велика средства у производњу електричних возила, која је, дугорочно, мање радно интензивна.
Прочитајте и:
Коментар