На постерима платформе за трговање криптовалутама Луно, излепљеним ове године на возним композицијама широм мреже лондонског метроа и на лондонским аутобусима, приказан је нацртани имиџ биткоина и порука: „Ако под земљом видите биткоин, време је за куповину“, у којој је употребљена игра речи с појмом "underground" (под земљом) који у енглеском језику означава метро.
Агенција за стандарде оглашавања саопштила је данас да та реклама у садашњој форми не сме више да се приказује, јер је не упозорава на ризике, преноси ЦНБЦ.
Регулаторно тело је навело да је примило четири жалбе у вези с тим огласом, при чему се у три замера то што се у "реклами не указује на ризике и људи доводе у заблуду", а у једној се оцењује да оглас искоришћава неискуство или лаковерност потрошача.
Према процени агенције, рекламна порука „време је за куповину" може се протумачити као позив на акцију и створити утисак да је улагање у биткоин једноставно и доступно.
„Улагање у биткоин је комплексно, нестабилно и могло би да изложи инвеститоре губицима, што је супротно утиску који се стиче из огласа да је то улагање једноставно и конвенционално. Стога смо закључили да оглас неодговорно сугерише да је укључивање у биткоин инвестиције преко Луне једноставно и лако", стоји у одлуци.
Компанији Луно је препоручено да у будућим маркетиншким комуникацијама предочи „довољно јасно да је вредност инвестиција у биткоин променљива", односно да може да пада и расте, и да мора да нагласи да делатност компаније и тржиште биткоина није законски регулисано.
Прочитајте још: