Напомиње се да је обустава летова у три правца од 29. маја 2021. до 30. јуна ове године повезана са забранама власти Европске уније и Украјине на употребу ваздушног простора.
„Специјалисти авио-компаније прорачунавају могуће варијанте маршрута за обављање редовних и чартер летова којих се тичу изречене забране, како би се утврдила могућност њихове реализације“, каже се у поруци.
Како наводи компанија, редовни летови за Истанбул и Ларнаку због потребе за заобилажењем ваздушног простора у више земаља планирани су према измењеном распореду.
„Авио-компанија усмерава све напоре да реши ову ситуацију. Путници отказаних летова могу да промене датум поласка или изврше рефундацију у року од годину дана од датума куповине карте или лета у једном правцу транзитне руте“, додаје се у саопштењу.
Инцидент са принудним слетањем у Минск
Авион компаније „Рајан ер“, који је летео из Атине за Виљнус, принудно је слетео 23. маја на аеродром у Минску због саопштења да је подметнута бомба. На лице места су упућени деминери. Информације о минирању није потврђена, а Истражни комитет Белорусије саопштио је да је покренуо кривични поступак због лажне пријаве о минирању.
Белоруски активисти за људска права саопштили су да је оснивач канала на Телеграму „Некста“, који се у Белорусији сматра екстремистичким, Роман Протасевич, летео овим авионом и да је приведен приликом провере докумената на аеродрому у Минску. Протасевич је у овој земљи стављен на списак лица умешаних у тероризам. Против њега је покренут кривични поступак по неколико основа, укључујући и за „организовање масовних нереда“. Њему прети казна до 15 година затвора.
Пракса принудног слетања авиона дешавала се и раније. Најзначајнији случај било је присиљавање авиона боливијског председника Ева Моралеса да слети у Беч 2013. године. Разлог за то су биле гласине да се заједно са председником у авиону налази и бивши агент ЦИА Едвард Сноуден, који је у Сједињеним Америчким Државама оптужен за одавање државних тајни.
Прочитајте још: