„Северни морски пут је за 40 одсто краћи од транспортне руте кроз Суецки канал и има низ предности, укључујући и политичке. То што је краћи омогућава не само да се смањи време, него и трошкови за гориво, што доприноси томе да се сведе на минимум антропогено оптерећење животне средине“, рекао је Корчунов.
Он је истакао да Русија последњих година примећује позитивну динамику раста количине терета који се превози Северним морским путем и развоја поморства. Корчунов додаје да ће то имати позитиван утицај на северне територије, трговину и туризам, а такође ће допринети повећању животног стандарда становника Арктика, укључујући аутохтоне народе.
Како је рекао раније министар за развој Далеког истока и Арктика Алексеј Чекунков, највеће азијске земље већ разматрају Северни морски пут као на алтернативну преоптерећеном Суецком каналу. Како је истакао вицепремијер Јуриј Трутњев, Русија ће учинити све да коришћење Северног морског пута буде погодно, безбедно, као и да допринесе смањењу емисије штетних материја у окружење.
Подсетимо, теретни брод „Евер Гивен“ насукао се у Суецком каналу у марту ове године и блокирао је тај пловни пут на шест дана.
Прочитајте још: