Шта су данас медијске индустрије, можемо ли се одупрети порукама које нам шаљу омиљене телевизијске серије, филмови, рекламе, да ли ћемо поново постати неписмени, умемо ли да препознамо лажне вести – само су нека од питања које отвара недавно објављена књига Александра Луја Тодоровића „Медијске индустрије“ о којој разговарамо са теоретичаром медија и редитељем Станком Црнобрњом.
Какве су поруке изложбе „Црна Гора: народ, језик, црква кроз историјска документа“ отворене у Библиотеци града Београда, какве су друштвене околности изнедриле потребу да се „црно на бело“ документује уверење да „никакве грешке у осећању и понашању наших предака никада није ни било“ - за „Орбиту културе“ објашњава академик и књижевник Миро Вуксановић који је свечано отворио ову изложбу.
Шта су нови циљеви и задаци Завода за проучавање културног развитка, какви су планови за унапређивање културе али и њено боље и јаче присуство у јавности – разговарамо са новим директором Завода, писцем Марком Крстићем.
Из којих се мотива писац одлучи за жанр криминалистичког романа, утолико пре што припада култури у којој жанровска књижевност није на цени, за Спутњик открива Ђорђе Бајић, аутор недавно објављеног трилер-романа „Смрт у ружичастом“.