Гласање Београђана за дизајн београдског метроа почело је у четвртак увече и трајаће до 15. септембра, када ћемо знати који су дизајн изабрали Београђани и како ће у наредним вековима изгледати београдски метро, рекао је на свечаности у Скупштини Град Београда заменик градоначелника Горан Весић.
Представљању четири предлога за будући изглед вагона београдског метроа присуствовали су и амбасадор Француске у Србији Жан-Луј Фалкони и потпредседник компаније "Алстом", која ће градити метро Филип Делер.
"Пред вама се налазе четири предлога. Они су симболично названи светлост, снага, слобода и сигурност. За два месеца знаћемо који ће од ових предлога бити наш београдски дизајн", рекао је он.
Весић је закључио да, када Срби и Французи раде заједно неки посао, резултат тога не може бити ништа друго него светлост, снага, слобода и сигурност.
"Заједно смо гинули у прошлости за слободу Европе, а сада заједно гледамо у будућност и развијамо нашу земљу", рекао је Весић.
Он је оценио да ће ове године Београд остварити сан који траје 50 година, а то је изградња метроа.
Весић је рекао да готово да није било градоначелника који претходних пола века није обећавао изградњу метроа и додао да за Београђане не постоји значајнији пројекат.
"Данас, када смо пред почетком изградње метроа, желим да изразим посебну захвалност председнику Републике Александру Вучићу који је обезбедио 4,6 милијарди евра колико ће коштати изградња прве две линије метроа. Буџет Београда је 1,22 милијарде евра, али јасно је да овај највећи у историји пројекат износи четворогодишњи буџет Београда и да он сам не би могао да га изведе", рекао је Весић.
Подсетио је да ће радови на изградњи почети у новембру и додао да ће сви Београђани бити укључени и у то тако што ће гласати за једна од четири предлога који су понуђени.
"Метро припада свим Београђанима и зато данас треба да будемо сви укључени у процес његове реализације, јер метро који ћемо градити ових година остаће овде вековима ", рекао је заменик градоначелника.
Истакао је да Београђани заслужују метро и стандард какав имају становници Париза и Лондона.
"Метро је велики корак у том правцу, али није и једини. Свака нова фасада, нова зграда, улица, аутобус, сваки нови километар канализације и водовода приближавају нас модерном и европском Београду", рекао је Весић.
Оценио је да је почетак 20. века обележило челично српско-француско пријатељство, додавши како је срећан што на почетку 21. века овакав посао поново радимо са нашим пријатељима Французима.
"Највеће инфраструктурне послове у Београду раде француске компаније. То су депонија комуналног отпада Винча, аеродром Београд и читав низ компанија које учествују у инфраструктурним пројектима који наш град уводе у 21. век", рекао је Весић.
Од 21 час испред Старог двора приказана је 3Д пројекција предлога изгледа вагона, а грађани Београда и Србије ће на сајту Града Београда моћи да гласају за тип вагона који им се највише свиђа и тако одлуче о изгледу метроа.