Москва: Тензије у Црном мору вештачки дижу играчи изван тог региона

Тензије у Црном мору се вештачки подижу и то раде играчи изван тог региона, наводе у руском Министарству спољних послова, истичући да ће Москва наставити помно да прати примену Конвенцију из Монтреа.
Sputnik
У Министарству указују на посебну улогу Турске која може да контролише пролазак ратних бродова кроз заливе.
„Наставићемо с пажњом да пратимо ситуацију у вези с тим како се у пракси примењују одредбе Конвенције, укључујући ограничења укупне максималне тонаже приликом транзита, као и тонаже ратних бродова држава које нису део црноморског региона и време њиховог боравка у акваторији Црног мора“, навели су у Министарству поводом годишњице потписивања Конвенције.
Москва и Анкара имају редован дијалог а последњи пут о овој теми су у Анталији 30. јуна разговарали министри спољних послова Сергеј Лавров и Мевлут Чавушоглу, додаје се у саопштењу.
Лавров: Шта амерички бродови раде у Црном мору? И даље немамо одговор
Подсетимо, крајем јуна турски председник Реџеп Тајип Ердоган је означио почетак изградње канала „Истанбул“, који ће пролазити паралелно са Босфорским мореузом. Канал ће повезати Црно и Мраморно море.
Иако је реч о једном од најкрупнијих пројеката у историји Турске он изазива спорове како због питања економске сврсисходности, тако и због могућих проблема у вези са Конвенцијом из Монтреа о статусу мореуза Босфор и Дарданели.
Конвенција из Монтреа, усвојена 1936. године, омогућава слободу проласка кроз мореузе за трговачке бродове свих земаља, како у мирно тако и у ратно време. Међутим, режим проласка ратних бродова другачији је за црноморске и нецрноморске државе.
За ратне бродове нецрноморских сила уведена су значајна ограничења у погледу класе и дужине боравка.
Босфоров „брат“: Почиње изградња највећег инфраструктурног пројекта у историји Турске /инфографика/
Коментар