Банке увеле нову таксу за неосноване жалбе и превиде на уплатницама

Клијенте појединих банака у Србији последњих недеља непријатно су изненадила обавештења да су уведене нове таксе.
Sputnik
Незадовољне грађане нарочито је изнервирало увођење "казне" од 1.000 динара за неосновану жалбу, као и "пенала" ако погрешно упишу број рачуна примаоца на уплатници.
Реаговала су и удружења за заштиту потрошача, а у Народној банци Србије су обећали да ће да испитају законитост ових накнадама, преносе Новости.
Према новом правилнику појединих банака, ако се клијент пожали да му је новац са картице скинут грешком, а банка установи да је жалба била неоснована, следи удар на џеп у износу од 1000 динара.
Док грађани сматрају да је то још један притисак на клијенте да се теже одлуче на жалбе, банкари незванично објашњавају да је разлог ове тарифе спречавање злоупотреба.
"Дешавало се да чак и када знају да новац није скинут са картице без основа, клијенти пријаве рекламацију, јер се паре аутоматски враћају на стање, па је претпоставка да су се несавесни жалили да би располагали новцем који немају, макар и привремено", рекли су банкари за Новости..
Ако им одбију рекламацију и наплате спорну накнаду, клијенти могу да се обрате Народној банци Србије и њиховом Центру за заштиту корисника.
"Од јануара до краја јуна поступали смо по 26 притужби у вези с рекламацијама због трансакција извршених платном картицом, од чега је 17 било неоснованих притужби и 9 основаних", кажу у Народној банци Србије.
У 2020. години укупно је било 37 оваквих притужби, од чега су 22 неосноване и 15 основаних. Када је притужба корисника основана, између осталог налажемо банци да отклони неправилност, да рачун корисника врати у стање у ком би био, што укључује и да се врате све наплаћене накнаде.
Како у НБС објашњавају, централне банке не утичу на банкарске накнада. Законом је предвиђено да два месеца пре примене обавесте о предложеним изменама уговора. Корисници могу да прихвате или одбију, бесплатно угасе рачун и изаберу финансијску установу коју желе.
"У складу са својим овлашћењима, размотрићемо ове нове врсте накнада и предузети одговарајуће мере ако утврдимо да немају упориште у прописима", наводе у НБС и истичу да велики број корисника платних услуга савесно подноси рекламације и приговоре и на то имају право и да не могу унапред знати хоће ли њихове рекламације и приговори бити неосновани. Банке их не смеју обесхрабривати у томе.
Од почетка године у таласима су се низала поскупљења у банкама.
Уведене су накнаде за проверу стања на рачуну, издавање чекова, за примање пензија из иностранства. Посебно су поскупеле замене картица на иницијативу корисника и до 1.000 динара, блокада картице, а затим одблокирање и промена пина на банкомату.
Све о домаћој и светској економији

Прочитајте овде

Коментар