„На финалној етапи изградње брода ‘Дмитриј Мендељејев’ тестирана је гасна и криогена опрема, систем за утовар, пумпе и компресори за складиштење и истовар ТПГ-а. Ускоро ће брод прећи у Балтичко море до места где ће се стално и налазити“, наводи се у извештају компаније.
Брод је име добио по руском хемичару Дмитрију Мендељејеву. Он ће обезбедити транспорт и пуњење ТПГ-ом по шеми брод-броду („ship-to-ship“) у лукама Финског залива и Балтичког мора, у Санкт Петербургу, Уст-Лугу, Приморску, Калињинграду и Виборгу.
Брод је дужине 100 метара, ширине 19 метара и због ојачаног корпуса може да савлада и једногодишњи лед до 0,8 метара дебљине.
„Дмитриј Мендељејев“ користи природни гас као гориво. Опрема ТПГ брода-цистерне одговара међународној конвенцији Марпол и сертификован је по еколошком стандарду ЕКО-С. Захваљујући дигитално интегрисаном систему, бродом може да управља једна особа са навигацијског моста.
„Гаспром њефт“ планира да до 2025. године сагради три ТПГ брода овог типа, саопштио је раније заменик генералног директора за логистику и прераду Анатолиј Чернер.
Он је појаснио да је компанија први танкер саградила помоћу лизинг уговора са „Сбербанком лизинг“.
На питање где ће компанија пунити гас Чернер је одговорио: „Пуниће се у фабрици на компресорској станици ‘Портова’, која припада ‘Гаспрому’. Већ имамо разрађене уговоре који ће нам омогућити да у првој фази не вршимо само бункерисање ТПГ-а. С обзиром на то да је потребно да се створи тржиште, брод-цистерна неће само складиштити, већ ће и превозити ТПГ у малим количинама“.
Према речима Чернера, „Сбербанк лизинг“ је истраживао тржиште и открио да је за сада јефтинија изградња ТПГ-брода у Кини.
„Први ће се правити у Кини, а надаље ћемо одлучивати када се донесе одлука о изградњи два танкера“, приметио је он.
Подсетимо, компанија „Гаспром њефт“ је прва у Русији започела реализацију пројекта за изградњу танкера који снабдева бродове течним природним гасом.