Ревидирана жалба тврди да „Фејсбук“ има монопол над друштвеним мрежама у САД, као и да компанија има праксу гушења конкуренције.
Жалба је делимично редактована (прим. прев. редактовање – процес уређивања документа ради прикривања или уклањања поверљивих информација пре откривања или објављивања) у односу на претходну, а Федерална комисија за трговину (ФТЦ) тражи да остане запечаћена 10 дана док не почне процес.
ФТЦ и антимонополски органи негодују због величине и моћи „Фејсбук“ империје, као и начина на који послује и онемогућава конкуренцију купујући компаније у развоју.
Случај се заснива на имејлу Марка Закерберга, који је 2008. године послат менаџменту, а у којем се наводи „да је боље куповати него се надметати“.
Правници ФТЦ-а тврде да је „Фејсбук“ доследан тој стратегији, пратећи развој ривала и купујући их пре него што могу да постану претња.
Те куповине укључују и „Инстаграм“ и „Вацап“, који данас чине велики део компаније „Фејсбук“.
„Инстаграм“ и „Вацап“ чине велики део компаније „Фејсбук“
© Depositphotos.com / Carballo
Закерберг веома активно тражи начин да интегрише те три апликације, под паролом лакоће коришћења, али критичари тврде да би такво технолошко обједињавање учинило тежим посао регулатора да распарчају три апликације.
Монопол и активно гушење конкуренције
ФТЦ оптужује „Фејсбук“ за монопол на тржишту друштвених мрежа у САД, зато што контролише и „Фејсбук“ и „Инстаграм“. Једини супарник на том пољу је „Снепчет“, који има далеко мање корисника од сваке од пометутих мрежа.
„Фејсбук“ се такође оптужује да наставља да модел куповине конкуренције, помоћу чега ствара дефакто заштитни шанац око свог монопола над друштвеним мрежама, пише „Индипендент“, а преноси РТС.
Упозорава се и да ће компанија наставити са том праксом уколико не буде заустављена.
У закључку, ФТЦ тражи да „Фејсбук“ прода своје делове, укључујући „Инстаграм“ и „Вацап“, како би се осигурала здрава конкуренција. Захтева се и да се „Фејсбуку“ забране сличне куповине у будућности, односно да се захтева обавезна провера будућих куповина мањих компанија.
Прочитајте још: