Немогуће је децу заштити од свега што савремено друштво доноси нити то треба чинити, поручују психолози, али одређена ограничења морају се поставити, што, додају, зависи искључиво од родитеља.
Летњи распуст пријао је и деци и родитељима. Одморили су се од школе, учења, контролних задатака, оцењивања. Неки су путовали, неки не, али сви родитељи имали су исти изазов - како да своје школарце мотивишу да раде нешто корисно. Малишани углавном играју игрице или гледају јутјуб канале.
Деца се, када су слободна и без обавеза најчешће жале на досаду, а родитељи би требало да им помогну да осмисле нешто занимљиво и креативно, упозоравају психолози.
"Некако све мање сами умеју да се организују, да осмисле своју игру. Све теже им иду колективне игре, у смислу да поштују правила, да сами то регулишу. Изузетак су деца која су изузетно озбиљна у спортско-рекреативним активностима. Они то ипак науче", каже Ивана Оролицки, дечји психолог, преноси јавни сервис.
Најважније је не наметати детету оно што не жели.
"Пред ТВ екранима бирати оне садржаје који су примерени и имају смисла. Мало контролисати то време које деца проводе играјући игрице", каже Ивана Оролицки.
Педагози имају разумевања и за родитеље.
"И родитеље треба разумети, јер гледају да један део времена посвете себи, да се одморе пре свега психички. И онда дају деци игрице, телефон и тој деци недостаје пажња. И ту је највећа грешка", каже Данило Глигорић, учитељ у Основној школи "Светозар Марковић".
Најважније од свега је да деца и родитељи што више времена проведу заједно. Од нових технологија не можемо их у потпуности заштити, али можемо их волети, саветовати, учити да сами организују своје време, да се друже, баве спортом, имају хобије.