ЕКОНОМИЈА

Одзвонило телефонској продаји: Усвојен Закон о заштити потрошача

Скупштина Србије усвојила је Закон о заштити потрошача којим је предвиђено више новина, међу којима је увођење регистра „не зови“, прекршајних налога, као и обавеза издавања предрачуна за мајсторске услуге веће од 5.000 динара.
Sputnik
Регистар „Не зови“ подразумева постојање списка мобилних и фиксних телефона које трговци више неће смети да позивају да би нудили своје робе или услуге, а бројеве на које не желе да буду позивани у ту сврху ће сами грађани проследити својим операторима.
Ако трговци и даље буду засипали потрошаче рекламним порукама, прекршајни налог је казна од 50.000 или 30.000 у зависности од тога да ли је реч о правном лицу или предузетнику
Уколико касније дође до спорова казне су много веће и крећу се од 300.000 динара до два милиона динара за правна лица, односно од 50.000 до 150.000 динара за предузетнике.
Када је реч о заштити грађана од нефер мајстора, они ће за све услуге које коштају више од 5.000 динара морати да направе предрачун, са којим корисници њихових услуга треба да се сложе и то писмено.
Предвиђено је и увођење прекршајног налога и то за лакше прекршаје, као и унапређење поступка вансудског решавања потрошачких спорова, јер ће за разлику од садашње праксе, по ступању на снагу овог закона, што би требало да почне три месеца од дана објављивања у Службеном гласнику, трговци морати да учествују у спору.
Трговци више неће моћи да користе као изговор у случају да не желе да замене робу, то што производ нема амбалажу.
Уговори који ће се сада потписивати са организаторима путовања убудуће морају да садрже све информације и трошкове који могу да настану, па чак и трошкове повратка са дестинације, што је било спорно управо ове сезоне током пожара у Грчкој и другим дестинацијама, пренео је Танјуг.
Све о домаћој и светској економији

Прочитајте овде

Коментар