„Са цевима на готовс, шаљући јасну слику да су били спремни да приме и одврате могућу ватру на патријарха и пратњу, снајперску или другачију“, пише Пилсел.
Пилсел, инче близак патријарху српском Порфирију, због чега добија веома непријатне поруке, за ову колумну се, каже, одлучио због тога што га само занима истина и што је потребно „надокнадити голему празнину која постоји код овдашњих људи (без обзира на националну припадност или светоназор), који су невероватно религијски неписмени. Не сви, али већина јесте“.
Указујући шта се, с црквеног становишта, догодило у Црној Гори протеклог викенда, Пилсел пита:
„Зар се камење на полицију, паљевина гума, псовке, урлици, понашање као код дивљака, сузавац, гумени меци и шок бомбе догађају у име Христа?!“.
Истиче да не постоји световна власт на свету која би имала дозволу да се петља у унутрашње одлуке Цркве, ако су оне законите, а јесу, и нема никаквог оправдања за насилне сцене и нападе на снаге реда од оних које је председник Мило Ђукановић описао као „мирно окупљене грађане (…) који су на одлучан и одговоран начин штитили част и достојанство свог града и своје државе“.
„Насилник је постао Ђукановић оправдавајући насилнике“, а насилништво су подстицали и интелектуалци попут (Андреја) Николаидиса. Тачка“, јасан је Пилсел, преноси Танјуг.
Ђукановић, према његовим речима, не разуме елементарне ствари.
„На пример, он (а објаснили смо му то) нема у опису радног места улогу да ’ствара Цркву‘, било коју“, навео је Пилсел и истакао:
„Да ли је требало ући у тај хеликоптер? Могу само рећи да, познавајући добро Порфирија, могу да замислим сав ужас и немир који га је обасуо када је доведен пред готов чин или сведочећи свом насиљу против чега се противи као проповедник Јеванђела и Христове кроткости духа“, каже Пилсел у тексту објављеном на хрватском порталу Аутограф, чији је и оснивач.
Аутор пита да ли је посао патријарха да модерира унутрашње политичке сукобе као што су између председника Ђукановића и премијера Здравка Кривокапића.
„Не, то није његов посао, али он сме, он мора и он позива на мир и на разборито понашање“, навео је Пилсел, који пита и да ли је посао патријарха да каже полицији како да прочисти путеве од терориста (терор је насилно прекидати јавни саобраћај) и одговара: „Не, ни то није његов посао“.
Указујући на многе грешке објављене ових дана у агенцијским и новинским извештајима о догађајима у Црној Гори, Пилсел, као искусан новинар и познавалац религије, указује да цркву немају ни Црна Гора, ни Србија, ни Хрватска, јер устави тих и других држава познају концепт раздвајања државе и Цркве.
Говорећи опширно о суштини Ђукановићевог маневра, Пилсел каже да се шеф црногорске државе позивањем на 1918. као кључну годину за доказивање власништва над црквеним добрима, „црногорска држава (Ђукановић и екипа, наиме) меша не само у питање црквеног права и проблем успостављања аутокефалности, већ и отворено поставља питање власништва над материјалним добрима које СПЦ сада користи, с намером да их преузме".
Указује, међутим, да Клаус Бухенау, историчар на Универзитету у Регенсбургу и аутор више публикација о религијским заједницама на подручју некадашње Југославије сматра да многи православни теолози, који се баве црквеним правом, сматрају да „црногорска црква“ заправо никада није ни била уистину аутокефална.