Џез стандарди за сваког слушаоца
Реч је о пројекту који садржи џез стандарде великана попут Кола Портера, Џозефа Козме, Бернија Милера и других аутора, у аутентичном аранжману Олега Кирејева и јединственом извођењу овог квартета.
Водећи руски саксофониста Олег Кирејев разуме се у добру музику, ослобођену жанровских ограничења. „Његов звук је хипнотички и сензуалан – понекад грлени, као код Коулмена Хокинса, а некада храпав и опчињавајући, као код великог Бена Вебстера. Он свира уједначено, што је својствено само одабранима“, пише веома угледни часопис 'All About Jazz' о Кирејеву.
Олег Кирејев воли да истакне да није потребно бити стручњак да би се слушао и волео џез.
„Џез, као и било који правац у уметности, животу, било којој делатности, у било чему – има мноштво тонова, нијанси, боја и особености. Волим да пишем и изводим музику за широки круг људи, за оне који одавно у материјалу траже нове утиске и оне за које је музика пријатна и свакодневна подлога, извор за дизање расположења и стварања атмосфере“, каже Кирејев.
Према његовим речима, на новом албуму „Џез класик“ налазе се нумере које човека обузимају, плене и не напуштају, као што су: „All of Me“, „Misty“, „Autumn Leaves“, „Take the A Train“ и друге.
Олег Кирејев је шире познат у светским џез круговима, његов албум „The Meeting“, снимљен уз учешће истакнутог џез трубача Тома Харела, доспео је на листу 100 најпопуларнијих нумера на америчким радио-станицама и задржао се на њој неколико недеља.
Олег Кирејев радо сарађује са српским музичарима и има заједничке пројекте с Василом Хаџимановом и пијанистом Драганом Чалином.
Кирејев је почетком ове године био гост Спутњика, када је говорио о албуму снимљеном у Србији, сарадњи са српским колегама, али и утицају пандемије вируса корона на живот једног музичара: