Локал су отворила четворица пријатеља који већ годинама живе у Шангају.
Како је све почело
Владимир Милошевић, један од власника „Југо грила“, испричао је за „Блиц бизнис“ како се родила идеја за отварање овог највероватније јединог балканског ресторана у Кини.
„У децембру прошле године док сам седео са другаром Николом, ужелели смо се српске хране јер због короне нису били у Србији неко време. Дошли смо на идеју да покушамо да направимо пљескавицу на роштиљу у дворишту. Ту позовем још двојицу другара, Ромића и Миташева, и рекох јесте ли за да правимо пљескавице да уложимо мало кинте“, рекао је Милошевић.
Само неколико месеци касније могу да се похвале са успехом који су постигли.
Према речима Милошевића, поред наших гастарбајтера који их посећују добрим делом због носталгије, имају и велики број страних држављана, не само Кинеза, већ и Шпанаца, Немаца, Кубанаца који су одушевљени храном, атмосфером и музиком.
Милошевић је открио да им је било потребно неколико месеци како би „уболи“ праву рецептуру за пљескавицу.
„Првобитни локалчић смо закупили у јануару ове године, али га нисмо три месеца отварали. Тек смо после пет месеци, након првобитне идеје, уболи прави рецепт за наше пљескавице“, казао је Милошевић.
„Не могу да објасним да није бургер“
Првобитна идеја је била да ресторан буде отворен три дана у недељи. Међутим, приликом отварања у мају, дошло је више од 100 људи.
„Нисмо имали појма колико наших заправо има у Кини“, рекао је Милошевић.
Почетак је, како је казао, био хаотичан и требало им је две недеље да се уиграју, јер нико од њих није имао искуства у том послу.
„Прво су долазили наши другари и познаници. Онда су кренули да нам долазе сви остали из Шангаја. После месец дана смо изашли у ‘Шангај дејлију’ под насловом ‘Мали прозорчић са најбољим бургерима у граду’“, навео је Милошевић.
Врло брзо им је био потребан већи простор, па су отворили ресторан од 80 квадрата.
Што се тиче менија, Милошевић наводи да имају стандардну понуду са роштиља, као и да сваке недеље имају по једно готово јело. У плану је да им дође кувар из Београда и да се кувана јела уврсте у свакодневни мени.
Посебно истиче превирање са муштеријама које не могу да схвате да није реч о бургеру.
„Никако не успевам да им објасним да је пљескавица, да није бургер“, казао је кроз смех Милошевић.
Он је напоменуо да је, што се тиче набавке намирница, све лако, али да су се највише намучили са набавком ракије.
„Месо набављамо са Новог Зеланда. Ракију смо доста тражили, нисмо могли нигде да је набавимо. Долазили су нам људи који су увозили свашта из Србије и преко мреже познаника смо некако успели да нађемо човека. Тад смо кренули да купујемо на велике количине и имамо неколико врста, а правимо и наше пиво“, испричао је Милошевић.
Како је навео, причају са свим гостима да би их упознали са нашом културом и храном.
Гости, са друге стране, кажу да се у „Југу“ осећају као да су код куће са фамилијом, истакао је Милошевић.