Према најновијим подацима, квалификовани возачи камиона с пуним радним временом и запослени на неодређено у просеку зарађују 14,21 евра бруто на сат.
Возачи без завршене струковне школе зарађују 12,91 евра на сат.
То је знатно ниже у поређењу са остатком тржишта рада у Немачкој, где квалификовани стручни радници у просеку зарађују 19,97 евра на сат.
Просечна бруто плата квалификованог возача камиона износи 2.623 евра док је у остатку привреде бруто плата за раднике с квалификацијом 3.286 евра, објавила је немачка агенција ДПА.
Струковно удружење возача теретних возила БГЛ упозорава како би и у Немачкој у следеће две године могло доћи до колапса у шпедицији сличног оном какав се одиграва у последње време у Великој Британији.
„Већ данас Немачкој недостаје 60 до 80 хиљада професионалних возача. Годишње у пензију одлази 30.000 возача, а долази свега 15.000 оних који тек улазе у ово занимање“, саопштио је БГЛ.
Дирк Енгелхарт из БГЛ сматра да оно што се сада догађа у Великој Британији, где је због Брегзита дошло до колапса у снабдевању због мањка возача теретних возила, долази у Западну Европу али с „мањим временским размаком“.
„Брегзит је у Великој Британији само убрзао овај процес. Ми идемо према колапсу у сектору логистике и снабдевања“, рекао је Енгелхарт, преноси Јутарњи лист.