РЕГИОН

„Вијести“: Утврђен узрок квара на авиону црногорске владе

Стручњаци овлашћеног авио-сервиса „Аеро-Денст ГмбХ“ из Нирнберга утврдили су да је узрок квара на авиону Владе Црне Горе – грешка технике, односно хидраулике на систему између команде и стајног трапа летелице, пише у прелиминарном извештају истраге авионске незгоде.
Sputnik
Комисија за истраживање несрећа и озбиљних незгода ваздухоплова и немачки стручњаци још нису завршили коначан извештај о несрећи, јер су они дужни да ураде тај посао зато што се Владин авион „Бомбардије лирџет 45” (4О-МНЕ) налази у регистру ваздухоплова Агенције за цивилно ваздухопловство Црне Горе (АЦВ), објавиле су подгоричке „Вијести“.
У међународним правилима истраге Владиних авиона, због тога што те летелице користе штићене личности, требало би посебно да истражују комисије Владе, али то у Црној Гори није случај јер је летелица регистровала у цивилном регистру.
„Отказао је систем хидраулике, али и електрични систем у команди летелице“, казао је саговорник „Вијести“ укључен у истрагу незгоде.
Незгода на авиону Владе Црне Горе догодила се 27. септембра у 22.17 часова на писти подгоричког аеродрома, непосредно након што је летелица са председником Скупштине Алексом Бечићем и делегацијом, која се вратила из Словеније, слетела у Подгорицу.
„Путници су искрцани, а потом у тзв. техничком таксирању, рулању авиона према хангару, десило се да се стајни, носни трап, увукао без команде пилота. Посада је тада зауставила моторе, али након тога догодило се и да десна нога нагне, након чега је летелица мало крилом загребала по писти, а потом се зауставила. Пилот, када се то догодило, одмах је пријавио проблем, након чега је активирана ванредна ситуација“, испричао је раније извор из истраге.
Владин авион „Бомбардије лирџет 45”, произведен 1999. године, делом је већ поправљен у хангару подгоричком аеродрома јер су стручњаци из Немачке одлучили да летелицу донекле доведу до летног стања, а потом да прелете до Нирнберга где би авион био на великом сервису.
„Авион је почетком лета био на редовном сервису у Немачкој, где су проверене уобичајене радње и замена делова, којима је истицао рок. Стајни трап се на авионима не мења током редовних сервиса“, навео је саговорник “Вијести”.
Овлашћени авио-сервис у Немачкој, тврде исти извори, годинама је обављао рутинске и допунске радове одржавања као и све ванредне прегледе и модификације.
РЕГИОН
Драма у Црној Гори: Оштећен Владин авион, у летелици био Алекса Бечић /фото/
Коментар