Брзи воз може да иде брзином од 200 километара на сат и први је дабл-декер, односно воз на спрат, који ће саобраћати пругама у Србији.
Воз је опсособљен за ЕТЦС (Европски систем управљања возовима) - облик сигнализације који користе многе европске земље које могу управљати возовима из центра.
У Србија возу истичу да ће Србија добила прво воз прилагођен том систему.
Примопредаји брзог воза у железничкој станици "Нови Београд," присуствовали су министар грађевине, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић, градоначелник Београда Зоран Радојичић, заменик градоначелника Горан Весић, представници компаније "Стадлер Бушнанг АГ" и амбасаде Швајцарске у Београду.
Такође присуствовали су и бивши немачки канцелар Герхард Шредер и амбасадор Швајцарске Урс Шмид.
Иначе, брзи воз је стигао у среду 27.октобра у Суботицу, а преостала два воза требало би да буду испоручени до краја године.
Унутрашњост воза који ће саобраћати на линији Београд - Нови Сад
© Sputnik / Лола Ђорђевић
Након представљања карактеристика брзог воза, организована је пробна вожња до Железничке станице "Београд Центар".
Уговор са компанијом" Штадлер" о набавци брзих возова потписан је у априлу ове године.
Возови ће саобраћати на брзој прузи Београд - Нови Сад која ће, како је најављено, грађевински бити завршена до краја године.
Након тога следи тестирање брзе пруге и возова, а грађани ће до марта моћи да путују новим и модерним возовима. Путовање између Београда и Новог Сада трајаће само пола сата.
Србији предат први швајцарски брзи воз
© Sputnik / Лола Ђорђевић
Једини понуђач који је доставио понуду на тендер за набавку возова био је реномирани швајцарски произвођач Штадлер, са понуђеном ценом од 62,2 милиона евра (62.197.200 евра са ПДВ-ом).
У питању су три најсавременије, двоспратне електромоторне гарнитуре, изузетног комфора.
У возу има укупно 316 седишта, укључујући и места за смештај особа са смањеном покретљивошћу.
Такође, постоји вај-фај интернет, дисплеји који показују заузетост седишта и мини бар.
Карта ће, према ранијим најавама, коштати највероватније око 1.000 динара.
"Два пута дневно ће грађани моћи да путују директно од Београда до Новог Сада и стигну за 30 минута и то ће коштати око 1.000 динара, без много стајања. Неки возови ће се заустављати на више станица и вожња ће бити јефтинија, а трајаце око 48 до 52 минута", рекао је раније Момировић.