ДРУШТВО

Патријарх Порфирије: Веронаука да постане предмет, а сви вероучитељи да добију сталан посао

Патријарх српски Порфирије, поводом две деценије од враћања верске наставе у школе, коју похађа 450.000 ђака, указао је на два нерешена питања - верска настава треба да буде предмет, а не наставни програм, а свих 2.010 вероучитеља, из седам традиционалних верских заједница, мора имати решен статус - сталан посао.
Sputnik
"Од тога какво ћемо решење наћи за ова нерешена питања, зависи не само оцена коју ћемо сами себи дати приликом неког следећег сусрета или јубилеја, него у знатној мери и духовни профил народа који живи и који ће овде живети у будућности", рекао је патрихарх Порфирије на међународном експертском панелу посвећеном 20 година верске наставе у Србији, којем је присуствовао и министар просвете Бранко Ружић.
Према речима патријарха, и овај јубилеј се као и сваки други може сагледати из три перспективе.
Према његовим речима, прва је историјска, две деценије су довољне за сагледавање околности и пређеног пута, затим кроз реално и критичко уважавање чињеница где је веронаука у погледу статуса предмета и његовог места у систему наставе, од чега у доброј мери произлази квалитет наставе, кадрови и друга питања.
Трећа перспектива подразумева сагледавање будућности веронауке и шта би требало уцинити да би она била квалитетнија и како не би опадао број полазника веронауке којих је данас 450.000, рекао је патријарх.
Говорио је и о значају тога да не постоји цензус, односно одређено 30 ђака, за формирање група за организовање верске наставе.
Патријарх је рекао да упутства о подизању цензуса, који није постојао у Закону из 2001. године, заједно са тим да је верска настава пречас, осми час или слично, довело до тога да сада има мање од 500.000 полазника веронауке, што до пре коју годину није био случај, пренео је Танјуг.
Коментар