Према речима експерта америчког Центра за националне интересе Марка Епископоса, главна надоградња руског „летећег радара“ било је побољшање рада радио-техничког комплекса „Шмељ М“. Такође су побољшане летачке и борбене карактеристике А-50У.
За модернизацију авиона било је задужено Ваздухопловно предузеће „Беријев“ и Радио-технички концерн „Бера“.
„Произвођач је саопштио да је радарска купола лакша због савремених компоненти уграђених у 'Шмељ М'. Он је такође ефикаснији, с обзиром да је у стању да прати ваздушне мете на растојању до 650 километара и копнене мете на удаљености до 300 километара. Може истовремено да прати око 300 копнених или 40 ваздушних мета“, пише Епископос.
Према његовом мишљењу, Сједињене Америчке Државе требало би да обрате пажњу на то да авион А-50У, који се доказао још за време операција у Сирији, може да заинтересује многе државе. Штавише, извозне верзије руског авиона већ су у саставу наоружања страних земаља.
„А-50 је сличан америчком авиону 'Boeing E-3 Sentry' по конструкцији и функцијама, али још није познато какве су те две летелице у поређењу стварних перформанси. Специјална извозна верзија оригиналног А-50, А-50И направљена је са израелским радаром ' EL/W-2090 Phalcon' и продат је у Индију. Узимајући у обзир агресивну стратегију Кремља када је реч о извозу наоружања у последњој деценији, чини се веома вероватним да се Индија сматра потенцијалним купцем А-50У“, сматра амерички експерт.
Авион А-50У предвиђен је за откривање, праћење и идентификацију ваздушних, великих копнених и поморских мета, издавање информација о њима командним местима аутоматизованих система за управљање Оружаних снага, навођење ловаца на ваздушне мете и авиона фронтовске авијације на копнене и поморске мете.