У периоду од јула 2020. до јуна 2021. године TÜV је урадио технички преглед 9,6 милиона аутомобила. Међу њима су била 222 модела, подељена у пет старосних група, при чему је чак 18 одсто аутомобила показало значајне недостатке због којих није прошло преглед. То је смањење од два одсто у односу на годину раније.
Удео аутомобила који су на техничком прегледу показали мање кварове пао је за 0,5 процентних поеана на 9,1 одсто. Јоаким Бихлер, генерални директор TÜV, каже да то с једне стране говори о дужем веку трајања возила, а с друге стране, видљива је повезаност с пандемијом вируса корона, пошто су власници током изолације имали више времена за одржавање својих аутомобила. Притом, више млађих половних аутомобила остало је на немачком тржишту уместо да се продају у иностранству.
Што се тиче старосних група, резултат је очекиван – старији аутомобили показују већу стопу кварова. Главни преглед није прошло 12,4 одсто возила старијих од шест година, 17,5 одсто возила старих између осам до девет година и 22,8 одсто возила старих између десет до једанаест година, наводи се у статистици немачке организације.
Просечна старост аутомобила у Немачкој, према Федералној управи за моторни саобраћај, тренутно износи 9,8 година. У 2011. просек је износио 8,3 године, а 42 посто регистрованих аутомобила тренутно је старије од 10 година.
Што се тиче модела, победник је „мерцедес ГЛЦ“ са стопом кварова од 1,5 одсто. Одмах иза њега налазе се „мерцедес Б класе“ (1,9%) и „фолксваген ти рок“ (2%). „Ауди ку два“ (2,1%) побеђује у старосној групи од четири до пет година старости, док је „порше 911“ (3,3%) најбољи у групи од шест до седам година.
„Ауди ТТ“ се најмање квари код возила старих између осам до девет година.
Према класама аутомобила, победник међу најмањим возилима је „опел карл“ с 3,4 одсто кварова, док је у класи малих аутомобила најпоузданији „ауди А1“ (2,9%). Међу компактима најмање се квари „мерцедес А класе“ (2,5%), у средњој класи „мерцедес Ц класе“ (2,5%), и код моноволумена „мерцедес Б класе“.
Најлошије резултате у микро класи показује „хјундаи И10“ (6,5%), док је у класи малих аутомобила то „сеат ибица“ (5,4%). У компактној класи најгора је „дачија логан“ (10,4%). У средњој класи то је „форд мондео“ са 6,8 одсто, а код СУВ-ова „дачија дастер (11,4%). Најлошијим моноволуменом показао се „форд галакси“ (7,5%), пренео је Јутарњи лист.