Када ће почети зимски распут и да ли ће бити продужен, одлучиће Тим за школе и Кризни штаб.
Помоћник министра за предшколско и основно образовање Милан Пашић рекао је за РТС, да је јуче била 15. седница Тима за школе где је утврђено да је дошло до постепеног побољшања епидемијске ситуације и убрзаног смањења позитивних случајева, што је охрабрујуће.
"Нажалост, општа стопа позитивних је и даље велика. Верујем да су и досадашње мере дале резултите. Од понедељка, 22. новембра, у свим основним и средњим школама на територији Републике Србије ученици ће похађати наставу по првом непосредном моделу, што значи да су сви у одељењу заједно. Изузев школа у којима се одељења деле, па они иду на комбиновани модел или ако су случајно прешли на онлајн", навео је Пашић.
Према његовим речима, требало би похвалити све, пошто су схватили да мере морају да се поштују.
Додаје да се инспекција шаље како би се проверавало како се поштују мере и наглашава да школа није место трансмисије вируса, али да мере морају да се поштују.
Говорећи о распусту, каже да није било још речи да ли ће распуст бити продужен или померен, то ће бити још једна тема на седници Кризног штаба.
Навео је да је мали број ковид позитивне деце у школама, то је око 0,2 одсто од укупне популације.
"Имали смо 11 одељења која су прешла на онлајн, 88 одељења се поделило на групе А и Б и шест од тих подељених је прешло на онлајн. То су мали проценти", каже Пашић додајући да је распуст имао неке ефекте.
Извештај Завода за вредновање квалитета образовања показује да је више од 43 процента ученика осмог разреда било одлично, сваки седми са просечном оценом 5.
Пашић је рекао да је 2017. кренула реформа образовања и нагласио да је свакако због пандемије дошло до редукције градива, али наставници су изнашли моделе како да се ученици оцењују.
Када је реч о пријемном малих матураната, каже да су питања била на истом нивоу као и претходних година, а новина је што форма отвореног питања прешла у питања са понуђеним одговорима.
"На основном нивоу су ученици показали највише знање. Имамо неке параметре, 80 ученика треба да савлада основни ниво, савладало га је 84 одсто ученика. Што значи да су наши ученици стекли знаље", истакао је Пашић.
Навео је да има побољшања и код ученика који похађају наставу на језицима националних мањина.
Када погледамо по регинима занимљиво је да су у првих пет и за математику и за матерњи језик исти окрузи – Пећки, Расински, Косовскомитровачки, град Београд и Шумадијски.