ЕКОНОМИЈА

Једна од највећих америчких корпорација за прераду хране долази у Србију

Америчка компанија АДМ (Archer-Daniels-Midland Company), једна од највећих америчких корпорација и једна од највећих компанија за прераду хране, званично је преузела бечејски „Сојапротеин“.
Sputnik
АДМ, компанија која сврстана на 51. место највећих америчких корпорација, саопштила је да је комплетирала преузимање „Сојапротеина“, називајући је „водећим европским снабдевачем генетски немодификоване соје“.
„Преузимање представља значајно ширење АДМ-ових глобалних капацитета алтернативних протеина и могућности да изађе у сусрет растућим захтевима за биљном храном и напицима“, саопштено је из те америчке корпорације.
Винс Макиочи, председник одела за храну у АДМ-у, рекао је да та компанија, заједно са „Сојапротеином“ „савршено позиционирана за стални раст, како би задовољила европске потрошаче који траже локалну, генетски немодификовану храну“.
„Сојапротеин“, који је основан 1977. године, извози у 65 земаља своје производе, као што су алтернативе месу, слаткиши, протеинске плочице, фармацеутски производи или храна за животиње, а у 2020. години имао је промет од 100 милиона долара, наводе из АДМ-а.
Америчка корпорација обзнанила је преузимање српске компаније у јулу ове године, а сада је та аквизиција и озваничена по добијању потребних дозвола.
Како је тада рекла Летисија Гонсалвеш, председница АДМ за глобалне специјалне састојке и чланица извршног одбора корпорације, „алтернативни протеини су основни део раста“ те компаније.
„Пре 30 година, АДМ је измислио бургер од соје. Тренутно светско тржиште алтернативних протеина вреди 10 милијарди долара, а у наредној деценији очекује се да порасте на 30 милијарди. Потрошачи данас траже нешто више од хране и пића - укусне производе и одрживе изворе протеина“, објаснила је она.
Производи „Сојапротеина“ са високовредним протеинима соје, чији је квалитет препознат од стране широке мреже купаца у Европи и ван ње, савршено се уклапају у наш портфолио, рекла је тада Гонсалвешова, која је, иначе, пре доласка у АМД, 20 година радила у корпорацији „Монсанто“, где је била и на челу дела за Европу и Блиски Исток.
„Сојапротеин има разноврстан асортиман обима којим се може похвалити мало прерађивача соје, а његова посебна компаративна предност јесте прерада генетски немодификоване соје“, додала је она.
Александар Костић, потпредседник МК групе, већинског власника „Сојапротеина“, тада је казао да је споразум са америчком корпорацијом „потврда глобалног признања за наше генетски немодификоване производе од соје“.
Стефан Бабовић, директор операција „Викторија групе“, у чијем саставу послује „Сојапротеин“, казао је тада да „са АДМ-ом на челу, „Сојапротеин“ улази у нову фазу свог развоја и даљег раста“.
„Производи од српске соје сада ће бити доступни новим купцима на светском тржишту, а компанија ће са још богатијом понудом изаћи на тржишта преко 60 земаља у које већ годинама извози. Долазак стратешког инвеститора светског реномеа, са традицијом од 120 година и глобалним ланцем вредности почев од фарми, па све до полица у малопродаји, доказ је успеха и одрживог модела пословања наше компаније, али и велики комплимент за Србију и наш пољопривредно-прехрамбени сектор“, изјавио је Бабовић.
Коментар