Државна фирма "БАИЦ" од 2019. године држи 10 одсто деоница што значи да два кинеска деоничара поседују готово двадесет одсто компаније.
До сада се говорило само о пет одсто удела "БАИЦ-а". "Даимлер" је у понедељак потврдио повећање удела, а повећањем удела "БАИЦ" је престигао "Гили", произвођача аутомобила у власништву милијардера Ли Схуфуа.
Према Даимлеру, "Гили" држи 9,7 одсто деоница. Иначе, "Гили" је и власник "Волвоа.
Шеф "Даимлера" Ола Колениус поздравио је најновији корак:
"БАИЦ-ов" удео у "Даимлеру" одражава нашу преданост нашем заједничком, успешном савезу у производњи и развоју на највећем светском тржишту аутомобила. "БАИЦ" је у споразуму потврдио да неће повећавати свој удео. Заузврат, "Даимлер" има 9,55 одсто удела у "БАИЦ Мотор", рекао је он.
"БАИЦ" држи и 6,5 одсто "Даимлеровог" одела за производњу камиона. С уделом од око 35 одсто укупне продаје, Кина је дуго била најважније тржиште за путничка возила "Мерцедес-Бенз".
Фирма са седиштем у Штутгарту отворила је у октобру нови технолошки центар у регији Пекинг где ради преко 1.000 инжењера. "Даимлер" и "Гили" желе у 2022. години да на тржиште избаце мали аутомобил "смарт" из кинеске производње, пренео је Блиц бизнис.