Напомиње се да је део железничке пруге који је недостајао у Лаосу, дужине 414 километара, саградила Кина, која је у оквиру иницијативе „Један појас - један пут“ повезала град Куенминг на југу Кине са Вијетнамом.
Уложено је скоро шест милијарди долара у пројекат, док је изградња трајала пет година.
Током путовања возом од најзападније државе Европе до југоисточне Азије је неопходно да се користи 13 возова са веома дугим паузама приликом преседања у Паризу, Москви, Пекингу и Бангкоку. Лист наводи да се између неких дестинација мора чекати и по неколико сати, па се као трошак мора узети у обзир и цена собе у хотелу.
Поред тога, на Тајланду се морају користити локални возови који нису баш најудобнији и који стају у свако насеље. С обзиром на то да је у Вијетнаму железничка пруга на неким местима у прекиду, путовање мора да се настави аутобусом до најближе станице на Тајланду која се налази на 17 километара од Лаоса.
Експерт за међународни путнички транспорт Марк Смит је рекао да ће велики број путника из Европе сада желети да до Сингапура путује возом.
„За далека путовања се увек бира путовање возом. Многи људи путују на Далеки исток Транссибирском железницом. Аустралијанци, који живе у Европи, често користе ову линију уместо да се кући врате авионом“, рекао је он.