ЕКОНОМИЈА

Рехабилитовано више од 1.200 километара српских путева

Осим завршетка дела обилазнице око Београда, Јавно предузеће „Путеви Србије“ је у 2021. години рехабилитовало 1.225 километара путева, од којих су 678 километара државни, а преосталих 547 локални.
Sputnik
Велики инфратсруктурни пројекти чија је изградња у највећој мери последњих година заокупила пажњу јавности у сенци је оставила не мање важан посао рехабилитације постојећих путева. Колико год да је Србија заостајала јер није градила модерне саобраћајнице, односно ауто-путеве, са нешто више од 45.000 километара путева она ипак спада у државе са добро разбвијеном путном мрежом.
Оно што, међутим, није добро је што су возачи често морали да прибегавају скијашким вештинама да би избегли неретка оштећења на коловозу која у значајној мери утичу и на безбедност саобраћаја.

Рехабилитација и државних и локалних путева

Посао рехабилитације путева започет пре неколико година, „Путеви Србије“ су наставили и у 2021. када су обновили 1.225 километара путева, како државних, тако и локалних који повезују подручје локалне самоуправе или локалну саомоуправу са државним путевима.
Осим тога, у априлу прошле године је у саобраћај пуштена лева коловозна трака деонице обилазнице око Београда, од моста на Сави код Остружнице до петље Орловача у дужини од 7,7 километара. Њеним завршетком, та деоница обилазнице постала је функционална у дужини од 34,7 километара, од Батајнице до петље Остружница, речено је Спутњику у „Путевима Србије“.
Путеви Србије су у 2021. години рехабилитовали 1.225 километара путева, од којих 678 километара државних и 547 локалних
У том јавном предузећу указују да је у току изградњa још три деонице обилазнице око Београда и то петља Орловача – Бубањ Поток, дуга 12,7 километара, лева коловозна трака петље Орловача - тунел Стражевица у дужини од три километра, као и тунел Стражевица - петља Бубањ Поток , 9,6 киолометара.

Велики инфраструктурни пројекти

Ради се, такође, на изградњи деонице Нови Београд – Сурчин, дуге 7,9 километара, која представља везу између града Београда и ауто-пута „Милош Велики“, као и на деоници Прељина – Пожега дугој 30,9 километара.
Такоће, како наводе у „Путевима Србије“, у току је извођење радова на аутопуту Сремска Рача – Кузмин и моста преко реке Саве у дужини од 18 километара. Реч је о деоници која је део будућег ауто-пута Београд-Сарајево, првог који ће директно повезати Србију и БиХ.
Ради се и на пројектовању и изградњи државног пута Лозница-Ваљево-Лазаревац, деонице Иверак-Лајковац од 18,3 километра која ће бити веза града Ваљева са ауто-путем „Милош Велики“. То ће бити попречна веза у путној мрежи Србије која ће повезивати делове БиХ са аутопутем „Милош Велики“ и даље са Коридором 10, са Бугарском и Грчком.
Коментар