КУЛТУРА

„Лето када сам научила да летим“: Незаборавна авантура досадног летовања

Нови филм Радивоја Раше Андрића настао по истоименој књизи Јасминке Петровић је прича о наизглед досадном летовању дванаестогодишње девојчице са две баке која се претвара у непроцењиво искуство и незаборавну авантуру.
Sputnik
Објављен је први трејлер за породичну сагу „Лето када сам научила да летим“ редитеља Радивоја Раше Андрића. Реч је о екранизацији истоименог бестселера Јасминке Петровић у ком су подједнако уживали и млади и одрасли читаоци и који је уврштен у препоручену лектиру за основне школе.
„Лето када сам научила да летим“ премијерно ће бити приказан у фебруару. Раши Андрићу је ово први филм после 18 година и биоскопског хита „Кад порастем бићу кенгур“, који је као и његова претходна остварења „Муње“ и „Три палме за две битанге и рибицу“ стекао култни статус и велики број фанова.

Незаборавна авантура „досадног летовања“

„Лето када сам научила да летим“ је ведра и духовита прича снажних емоција која прати дванаестогодишњу Софију, пред којом је наизглед досадно летовање са две бабе. Ипак, нова пријатељства, први пољубац и дуго чуване породичне тајне претвориће ово лето на идиличном јадранском острву Хвар у непроцењиво искуство и незаборавну авантуру.
Главну јунакињу игра талентована млада глумица Клара Хрвановић, у глумачкој екипи су и Жарко Лаушевић, Олга Одановић и Сњежана Синовчић, док се у улогама Софијиних рођака појављују и млади глумци Лука Бајто и Ема Керета Рогић.

Страх од дечјег филма

Редитељ Андрић је у разговору за Спутњик, а у току рада на филму открио да се колебао и помало плашио да ради дечји филм, јер није његова тема.
„Ја сам оштар на језику и у ставовима. Нисам сигуран да је то добро за децу. За рад са децом је потребно ужасно много стрпљења. Рекао сам продуцентима: 'Не знам да ли бих ово радио, али хоћу да вам помогнем око сценарија'. Мало по мало и цела прича ме увукла“, рекао је Андрић.

Кључна реч – поверење

Јасминка Петровић каже да је изузетно задовољна филмом јер је „ухваћена атмосфера“ књиге а уз то су апдејтовани подаци с обзиром да је написана 2016. У току снимања је била веома позитивна стваралачка атмосфера, а кључна реч била је поверење, истиче она.
Жарко Лаушевић и Лука Бајто
„Мислим да су пажљиво бирани сви сарадници и да се то осећа у филму. Једноставно, добра атмосфера која је била на сету током снимања осећа се после и на платну. Посебно издвајам младе глумце, они су маестрално урадили свој посао. Није било лако, снимало се од јутра до мрака прошлог лета кад је увелико била корона и јако се пазило на мере безбедности“, каже за Спутњик Петровићева.
Кад је дошла на снимање, хтела је да потрчи у загрљај Софији, односно глумици Клари Хрвановић, али су сви викнули: Не, корона! Без обзира на строге здравствене мере, у ваздуху се осећала „фина брига једних о другима“.

Радост писца кад „оживе ликови“

Јасминка Петровић истиче да се много радује кад „оживе“ њене књиге од којих су многе преточене у позоришне представе у Београду, Загребу, Сарајеву па чак и у Стокхолму. По књизи „О дугмету и срећи“ урађена је представа „Миљаковац, то јест Нови Зеланд“ и филм „Злогоње“.
„За писца је највећа радост кад његови ликови оживе и мислим да је веома занимљиво како сваки медиј да неки нови угао, неко ново читање. Немам проблем са ауторима представа и филмова да мора свака реч да се испоштује“, закључила је Јасминка Петровић.

Филм за децу, родитеље, баке и деке

Ново Андрићево остварење је један од ретких филмова намењених првенствено млађој публици, а продуценти најављују да ће „Лето“, због вишеслојне приче и значења, бити филм који ће заједно ићи да гледају деца, маме, тате али и баке и деке.
Лето када сам научила да летим

„Драго нам је да можемо публици да понудимо један нежан летњи филм о вредностима породице и пријатељства, који ће међу собом моћи да поделе и да у њему, кроз смех и сузе, заједно уживају гледаоци различитих генерација“, наводи се у саопштењу продуцената.

Сценарио за филм „Лето када сам научила да летим“ је написала Љубица Луковић, директор фотографије је Душан Јоксимовић, монтажер Дејан Урошевић, музику је компоновао Васил Хаџиманов, а у ауторској екипи су и костимографкиња Момирка Баиловић, сценографкиња Тајана Чанић Станковић као и дизајнер звука Владан Кораћ.
Раша Андрић открива како је после „Муња”, „Кенгура” и „Три битанге” коначно научио да - лети /видео/
Коментар